وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
دزدهای ناجوانمرد به کتیبه سردر،شیروانی ودر چوبی دوره قاجاری خانه تاریخی خطیبی درقزوین هم رحم نکردند
6 / 11 / 1397 ساعت 8:16 | بازدید : 520 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

خانه تاریخی خطیبی

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


قلات شاه درمنگور مهاباد مربوط به 900 تا 800 قبل از میلاد
6 / 11 / 1397 ساعت 8:16 | بازدید : 499 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

این دژ هفدهم خرداد سال 1335 با شماره 1237 ثبت ملی شده است.

این قلعه که با نام قلات شاه ( قه لاتی شای ) نیز خوانده می شود در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر مهاباد , در مسیر جاده مهاباد سردشت و کنار روستای داغه واقع است . صخره بالای کوه , که با توجه به برآمدگیهای آن پی ریزی شده , ۸۰ متر ارتفاع دارد و صعود به بالای آن تنها از یک راه ( جبهه غربی ) امکان پذیر ایت . موقعیت قلات شاه توان نفوذ را از دشمنان ساکن قلعه سلب و حصار طبیعی اطراف دژ امکان دفاع از تأسیسات داخلی را بیشتر می کرده است . داخل محوطه علاوه بر واحدهای مسکونی , آب انباره های متعددی دیده می شود که در سنگ کنده شده و این تأسیسات صرفاً به منظور ذخیره آب در نخستین فصل های سال بوده است . در حال حاضر قسمت اعظم ساختمان ها فروریخته ,اما پی های سنگی دو رشته ساختمان مشخص است : الف: راهروی به درازای ۵/۱۸ متر که به ۱۰ اتاق ۳ در ۵/۵ متر راه دارد . ب : راهروی به شکل T و به طول ۵/۱۷ متر که مشتمل بر ۹ اتاق است . ساختمانهای مورد بحث منحصراً با سنگ لاشه ساخته شده و در بعضی قسمتها بدون ملاط است . بررسیهای باستان شناختی در محوطه , تعلق آن را به هزاره اول قوم نشان می دهد . قلات شاه از محوطه هایی است که اهمیت جایگاه آن با درک تناسبات مادیمانایی اورارتویی آشوری در هزاره اول ق.م بیشتر قابل فهم است.

قلات شاه

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


قلعه درمیان درحال فروپاشی کامل است
6 / 11 / 1397 ساعت 8:16 | بازدید : 551 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

قلعه دُرمیان در پنج کیلومتری شهر شاپورآباد و در جاده شنی متصل به مزرعه شکل آباد قرار دارد. این مکان تاریخی شامل یک مجموعه شهری کامل اعم ازمسجد، حمام و… میباشد. متاسفانه این مکان نیز مانند سایر ابنیه تاریخی شهرستان در حال تخریب می باشد.

|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


دانستنی هایی درباره کاروانسرای شمسی صدوق
6 / 11 / 1397 ساعت 8:16 | بازدید : 663 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

کاروانسرای شمسی صدوق دوره قاجار

کاروانسرای شمسی بنایی به جا مانده از دوره قاجار است که به شماره 2436 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

این کاروانسرا دو هزار متر مساحت و هزار و ششصد متر زیربنا دارد

کاروانسرای شمسی مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان صدوق، روستای شمس واقع شده و این اثر در تاریخ 22 شهریور 1378 با شمارهٔ ثبت 2436 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

از جمله ويژگي‌هاي اين كاروانسرا را مي توان به وجود بركه‌اي در داخل يكي از اتاق‌هاي كاروانسرا درگوشه‌ غربي ساختمان ذكر كرد كه از آب باران يا قنات عبوري مشروب مي‌شده است.

كاروانسرا به يك هشتي با پوشش از نوع تاق و تويزه مي‌باشد.

در سه ضلع حياط، صفحه‌ها به صورت قرينه ديده مي‌شود.

undefined

|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


از این همه داشته هایمان(آثارتاریخی)دانسته هایمان صفر است
6 / 11 / 1397 ساعت 8:16 | بازدید : 569 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

مردم در صندوقچه هایشان صدها موزه آثار تاریخی دارند. می‌توان گفت چند ده میلیون شیء تاریخی در اختیار مردم ودولت قرار دارد اما با این همه داشته هایمان،دانسته هایمان صفر است.

میراث فرهنگی ،معمول ومتداول ترین واژه ای است که درجامعه ایران کابرد ومورد استعمال فراوان دارد ومعمولاً درکشورما وقتی  از میراث فرهنگی سخن بمیان می‌رود به یاد آثار تاریخی می‌افتیم؛وفراخورحال و احوال،تحصیلات و دانستنی های تاریخی خود به قضاوت می نشینیم .وقتی از میراث سخن گفته می شود همه چنان به وجد می آیند که انگار ریشه درخون و رگ و گوشت و پوستشان دارد.از کشور و میراث به بزرگی یاد می کنند اما جز چند نشان و نام از این بزرگی ها را نمی دانند.همه به یاد تخت جمشید و اصفهان و شیراز،کرمان و یزد می‌افتند.اما نمی دانند بنای سلطانیه یادمان کدام دوره تاریخی است.تخت جمشید را ندیده اند ،معماری و بافت های زیبا و تاریخی و کرمان و یزد،مساجد و مدارس و خانه های تاریخی آنها را از نزدیک مشاهده نکرده اند.از میان قریب 500موزه فقط نام موزه ایران باستان را شنیده اند و متاسفانه همان را هم از نزدیک ندیده اند.این چه شناختی است که ما از تاریخ،میراث و گنجینه های ملی سرزمین خود داریم؟ اگر در این زمینه مقداری گشت و گذار کرده باشیم به یاد اشیاء دیگری در موزه‌ها از نسخ خطی و آثار هنری گرفته تا آثار باقی مانده از تمدن‌های گذشته. اگر مطالعه‌ی بیشتری داشته باشیم چه بسا چیزهای دیگری را نیز به عنوان میراث فرهنگی مدنظر داشته باشیم و در زمره‌ی میراث فرهنگی بیاوریم و آن بخش غیرملموسی است ، باورها، سنت‌ها، آیین‌ها و امثال این‌ها. در صورتی که شاید درست‌تر این باشد که بگوییم این‌ها آثار تاریخی فرهنگی هستند و میراث فرهنگی چیز دیگری است؛ این‌ها آثاری هستند که به چیزی شهادت می‌دهند، و بر چیزی دلالت دارند. یک میراث فرهنگی وجود دارد ولی میلیون‌ها اثر تاریخی و فرهنگی داریم؛ اگر درباره‌ی میراث فرهنگی سخن می‌گوییم در واقع تنها در مورد یک امر واحد سخن می‌گوییم. در عرف مراکز بین المللی از آثار تاریخی به عنوان آثار ملموس تاریخی فرهنگی و آثار غیرملموس تاریخی فرهنگی یاد می‌شود و بر این اساس طبقه‌بندی می‌شوند. ما در کشورمان در مورد آثار غیرمنقول مانند ابنیه‌ی تاریخی، محوطه‌های تاریخی، تپه‌ها، قلعه‌ها و بناهای تاریخی که وجود دارد چیزی حدود یک میلیون و دویست هزار اثر وجود دارد که یک میلیون بنای تاریخی و حدود دویست هزار محوطه تاریخی تخمین زده می‌شود. آثار تاریخی غیرمنقول تا چندین میلیون اثر در کشور تخمین زده می‌شود که سازمان میراث فرهنگی، موزه‌ها و مخازن خود بیش از سه میلیون شیء تاریخی غیر منقول در اختیار دارند و دستگاه‌های دیگری مثل بنیاد جانبازان. وزارت خارجه، سازمان اوقاف چندین برابر سازمان میراث فرهنگی آثار تاریخی دارند مردم در صندوقچه هایشان صدها موزه آثار تاریخی دارند. می‌توان گفت چند ده میلیون شیء تاریخی در اختیار مردم ودولت قرار دارد اما از این همه داشته هایمان،دانسته هایمان صفر است.ارزش آثار تاریخی فرهنگی زمانی فهمیده می‌شود که مفهوم میراث فرهنگی را بدانیم.مردم ما اگر به مسجد ملک شیراز و به تخت جمشید بروند دانسته هایشان فزونی خواهد یافت.یادمان بماند که ایرانگردی آرزوی هرجهانگرد است.

|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


ازاولین معاهده بین المللی تا معاهده دوم لاهه
6 / 11 / 1397 ساعت 8:16 | بازدید : 501 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

درجهان باستان شناسی هریک ازآثاراز خرد تا کلان،از زر تا سیم،گل تا سفال،سنگ تا آجر،تخته نرد تا میخ ،زشت و زیبا،سالم و یا درهم فرورفته،درشهر و یا روستا،دور یا نزدیک،حاوی یک دنیا اطلاعات و دانش و آگاهی افزایی هستند،هرکدام بیانگر هویت و خصوصیات دوره های خود بوده وآشنایی و برقراری ارتباط با آنها رازگشای احوال و سرگذشت گذشتگان است.علاقه بشر نسبت به زندگی گذشته و کسب اطلاعات بیشتر،خیل و سیل باستان شناسان را به نقاط دور و نزدیک،دشتها و بیابانها،کوه ها و صحاری،اعماق رودخانه ها و اقیانوس ها ترغیب نمود تا رازهای مانده و نبشته های ناخوانده وگفتمان های مسکوت مانده رابرملاسازند.همین کنجکاوی ها سبب شد روز به روز بر اطلاعات و یافته های انسان درمورد وقایع دورانها و نحوه زندگی تبارآدمی دست یابند.امروزه نیزبا گذشت هزاران سال از این تحقیق و تفحص از صورت ابتدایی تا کاوش های علمی پیشرفته بشرعلاقمند به تجسس و تفحص در آثار و بقایای گذشته و گذشتگان است.باستان شناسی با درنوردیدن مرزهای زمان،تاریخ بشررادر هرسوی این کره خاکی می کاود تا بیابد آنچه را که بشربرای بقاء و دوام بدان نیازمند است.دسترسی به نیازهایی که جز بادست یابی به آگاهی های تاریخی میسورنیست.نتیجه همین آگاهی هااست که كنوانسيون بين‌الملللي 1954 لاهه در مورد حفاظت از ميراث فرهنگي در زمان جنگ صدمات شديدي كه در جريان جنگ‌هاي قرن حاضر به ميراث فرهنگي ملل وارد شد، توجه جهاني را به ضرورت حفاظت از اموال فرهنگي - تاريخي، در زمان جنگ سوق داد.میراث فرهنگی در کل تنها مداركي است كه ملتها و ملیتها ،اقوام و تبار آدمی به واسطه آن‌ها مي‌توانند چگونگي تمدن، آداب و سنن و درنهايت روند تحول و سير تكوين و تكامل اصل و نسب خودن را در طول تاريخ مورد شناسايي و تحليل قرار دهند.ملتها با شناخت و درك نقاط قوت و ضعف تاريخي قادر به بازسازي فرهنگ جامعه و احراز و تثبيت هويت ملي خود خواهند شد.
تاریخ بین الملل حقوق میراث فرهنگی یعنی قانونمندسازی رفتار بین المللی کشورها در برابر همدیگر در سراسر جهان. تاریخ درازی است که اولین معاهده‌ی بین الملل، که موضوع حفاظت از میراث فرهنگی و تعهدات دولت در قبال همدیگر و در برابر اثر تاریخی واقع در سرزمین خود و سرزمین‌های کشورهای دیگر بیان کرده؛ معاهده‌ای است در سال ۱۹۰۷ که حدود ۱۰۰ سال قبل تصویب شد و کشورهایی به آن ملحق شده‌اند. این معاهده، مبنایی برای تنظیم معاهده‌های دیگری شد تا سال ۱۹۹۹ سیر تکمیلی را پیمود؛ موضوع نحوه‌ی حفاظت از میراث فرهنگی در مقابل صدمات ناشی از جنگ. این معاهده هر دو کشور متخاصم، و اگر بیش از یک یا دو کشور باشد همه دول متخاصم را نسبت به حفاظت از آثار تاریخی فرهنگی موجود در سرزمین‌های هر یک از دولت‌های درگیر هم در سرزمین خود و هم در دولت متخاصم را مسئول می‌داند و آخرین تحولی که کنوانسیون در سال ۱۳۰۷ در ۱۹۹۹ اصلاح شد، تخریب آثار تاریخی را از جمله‌ی جرائم علیه بشر تلقی کرده اند، موضوع میراث فرهنگی در حدود نیم قرن در سطح بین الملل و در حوزه‌ی حفاظت از میراث فرهنگی در زمان جنگ محدود کرد و جهان فرصت پرداختن به سایر حوزه‌هایی که میراث فرهنگی رفتارهای بین المللی را در سطح جهان ایجاب می‌کند، پیدا نکرده است.شاید به خاطر این‌که جهانی که غارت شده بود و شهرهای تاریخی زیر بمبباران از بین رفته بود، این حس را شدیدتر و نزدیک‌تر می‌دید که به مقابله با این پدیده برخیزد.هرچندبنظرمی رسد  هیچ معاهده و کنوانسیونی اعم از بین الملل و غیرآن بدون همراهی ملتها و دولتها نمی تواند ادامه حیات میراث فرهنگی ملتها را درجهان امروز و دنیای فردا تامین نماید.با این حال در سال ۱۹۵۴ در لاهه، معاهده‌ی دیگری تنظیم شد و امروز که تمام کشورهای جهان عضو این معاهده هستند، معاهده‌ی مکمل کنوانسیون ۱۹۰۷ و ۱۹۳۵ واشنگتن که موضوع آن حفاظت از میراث فرهنگی در زمان جنگ است. در سال ۱۹۵۴ در لاهه یک بار دیگر متأثر از تجارت جنگ‌های جدید و پیشرفته و تکنولوژی نظامی و پیچیده‌تر شدن شیوه‌ی تهاجم و حملات نظامی، علمی شدن حملات نظامی و علمی‌تر شدن اهداف نظامی باعث شد که کنوانسیون ۱۹۹۵ یونسکو بار دیگر به اصلاح و تکمیل اقدام کند و در سال ۱۹۹۹ ورژن نهایی کنوانسیون بیرون آمد که جمهوری اسلامی نیز از آن کشورها است که به آن ملحق شده، سند متفق القول جهانی است برای رفتار کشورها نسبت به میراث فرهنگی در سرزمین خود و دیگری.یکی از وظایفی که در این کنوانسیون همه‌ی کشورهای عالم بر عهده دارند چه در زمان صلح و چه در زمان جنگ احترام به میراث فرهنگی کشور خود و کشورهای دیگر حتی کشور متخاصم به عنوان بخشی از میراث فرهنگی بشری، مفهوم تازه‌ای که از سال ۱۹۷۲ به این طرف بر عموم ملت باز شده چیزی به عنوان میراث فرهنگی بشری در ادبیات حقوق بین الملل وارد شده، با این استدلال که برخی از آثار وجود دارند که تمدن بشری از آغاز تا امروز از نقاط عطفی حرکت کرده که این نقاط عطف نشان دهنده‌ی اوج حرکت تمدن بشری و متعلق به همه‌ی بشر است؛ مانند میدان امام اصفهان که نشان دهنده‌ی اوج تمدن در حیات همه‌ی جوامع بشری است در این نقطه‌ای که آفریده شده، سهم دارند و حق دارند از آن استفاده کنند و وظیفه دارند از آن محفاظت کنند. مأموریت اصلی همه‌ی کشورهای جهان، آموزش نیروهای مصلح است؛ یعنی احترام گذاشتن به میراث فرهنگی کشورهاست. احترام گذاشتن چیزی غیر از تعرض نکردن است، زیرا میراث فرهنگی هویت ماست؛  میراث فرهنگی هر کدام از اقوام و ملتهای دور و نزدیک  کوله بار تاریخی شان بوده که  نسل به نسل گردانده،پایه انتقال آن تا کنون چنین نهاده شده، ما نیز تاریخ خود را از گذشتگان  به ارث برده ایم وناچاریم همانگونه بی تخریب و زیان به نسل‌های بعد بسپاریم.یعنی همین نکته ظریف و حساس است که در حقوق بین الملل و میراث فرهنگی باید راه پیدا کند وزمینه انتقال آثار به نسل‌های آینده و آیندگان را میسرسازد.به خاطر بسپاریم نظام حقوق بین الملل، حق نسل معاصر از میراث فرهنگی را بهره‌برداری می‌دانند آن‌گونه که به عین ارزش‌های اثر صدمه نزند.

|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


بقعه بابالنگر سبزوار حال و روز خوش ندارد
6 / 11 / 1397 ساعت 8:16 | بازدید : 511 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هنرشیشه گری هخامنشی
6 / 11 / 1397 ساعت 8:16 | بازدید : 540 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

با توجه به داده های باستان شناختی (آنچه تاکنون می توان استناد کرد)شیشه در حدود ۳۶۰۰ سال پیش از میلاد در مصر ساخته شده وآنها شیشه گران بی نظیر وبرجسته‌ای بودند. شیشه‌های قدیمی نور را از خود عبور نمی‌دادند وبه علت نا خالصی‌های موجود در آن رنگی بودند.ایلامیان کهن از شیشه مهرهای زیبا ساخته اندکه مشابه رنگ های آن در شوش نیز یافت شده است.درون تمدن ایران این هنراز تمدن مارلیک با مهره‌های شیشه‌ای وعمر ۳۴۰۰ سال پیش آغاز شده است. همچنین ظروف شیشه‌ای مایل به شیری در کاوش‌های لرستان به‌دست آمده‌است. از زمان هخامنشیان آثار شیشه‌ای چندانی در دست نیست. در آن دوره مهره‌های شیشه‌ای ایران در سراسر جهان قدیم معروف بوده که ظاهراً به رنگ سیاه و سفید بوده‌است.هنرشیشه گری مانند بسیاری ازهنرهای دیگربه گونه سزاوار مورد توجه محققان و باستان پژوهان قرارنگرفته است درصورتی که پیشرفت چشمگیر ایرانیان درهنرشیشه گری از دوران هخامنشی و بعد از آن بسیارمحسوستراست.با اینکه کاوش ها و تحقیقات صورت گرفته در باره تمدن هخامنشی مانند ادوار ماقبل تاریخ بصورت گسترده صورت نگرفته لذا اطلاعات باستان شناسان،مورخان و پژوهشگران درخصوص وضعیت هنرشیشه گری دوره هخامنشی زیاد رضایت بخش نیست.اما از یک نکته نمی توان گذشت که استفاده و یا پیشرفت شیشه گری در عصرهخامنشی ها نشان از استمراراستفاده اقوام ایرانی از این هنردردوره های قبل می باشد.شیشه گری در ایران سابقه بسیار طولانی دارد و از این صنعت در مراحل اولیه برای ساختن اشیا و لوازم ساده استفاده می کرده اند.ظروف شیشه ای مختص دوره هخامنشی غیراز فلات ایران درنقاط مختلف خاورمیانه آناتولی،بین النهرین، و فلسطین نیز یافت شده است.قطعات شیشه ای تخت جمشید که از سوی باستان شناسان موسسه شرق شناسی شیکاگو درسال 1931-1934 م درویرانه های کاخ خزانه در تخت جمشید کشف شدند. قطعه ای از شیشه سازی که با روش دمیدن ساخته شده باشد به چشم نیامد.درارتفاعات گیلان(البرز)شماری از قطعات شیشه ای درقبور پارتی مکشوفه کشف شد که حیرت باستان شناسان ژاپنی را برانگیخت.وبا توجه به نمونه هایی که در ژاپن کشف شده نشان از ارتباط این هنر و نفوذ شیشه گری ایرانیان به سرزمین آنها حکایت دارد.به هر روی مجموع کشفیات صورت گرفته ازجمله  گردنبد شیشه ای متعلق به 2250 ق.م که دارای دانه های آبی رنگ در ناحیه شمال غربی ایران کشف شده قدمت این صنعت را در ایران تایید می کند. در کاوشهای باستان شناسی قطعات شیشه ای مایل به رنگ سبز، متعلق به دوران تمدن های لرستان، شوش و حسنلو نیز کشف شده است باستانی ترین شیشه در ایران متعلق به دوهزار سال قبل از میلاد مسیح است و نمونه هایی از این شیشه ها مربوط به 2000تا 1000 سال ق.م شامل عطردان، النگو، کاسه و تُنگ است.در حفاریهای چغازنبیل که بزرگترین پرستشگاه تمدن عیلام در نزدیکی شهر شوش در خوزستان و متعلق به 1300 سال ق.م است، هزاران میله رنگارنگ شیشه ای کشف گردیده است.ظروف و تنگ و مهره و اشیا دیگر مکشوفه متعلق به دوره هخامنشیان نشان می دهد رنگ شیشه های دوره هخامنشی، سبز کم رنگ بوده اند که جزو شیشه های بی رنگ محسوب می شود . دلیل آن این بوده که مواد رنگی (اکسید فلزات) به خمیر شیشه اضافه نشده است و دلیل سبزرنگ بودن آن وجود ناخالصیها یعنی وجود آهن یا اکسید آهن در آن است.در دوره هخامنشی و ساسانی ، شیشه گران موفق به خلق آثار هنری نفیسی شدند که امروزه نمونه هایی از آن در موزه آبگینه تهران موجود است.طبق مدارک موجود، دوره هخامنشی شکوفایی صنعت شیشه را به همراه داشت؛ برای نمونه "ارسیتیوفانس" نویسنده نامدار یونانی که در قرن پنجم قبل از میلاد می زیسته در یکی از نمایشنامه های خود به جامهای بلورین دربار هخامنشیان اشاره کرده و قطعات شیشه ای کشف شده در تخت جمشید نیز گفته ی او را تایید می کند.این هنر درعهد ساسانی با تراش دادن شیشه به مهارت شگفتی در این دوران رسید و بهترین نمونه های کار این صنعتگران، جامهایی با دوائر مقعر کوچک است که تراش داده شده اند. هنرمندان ساسانی در تراش دادن شیشه مهارت مخصوصی داشته‌اند. شیشه  ساسانی در چین ارج بسیار داشته و به‌ویژه شیشه لاجوردی را گرانبها می‌شمردند. جام‌های پایه‌دار با نقش حلقه‌های برجسته از دورهاشکانیان و ساسانیان به‌جای مانده‌است.ظروف شیشه‌ای دوره  اسلامی تحت تأثیر طرح‌های قبل از اسلام است. در دورهٔ سلجوقی و تا زمان هجوممغول، افزارها و ظروف‌های بسیار زیبای شیشه‌ای از کوره‌های شیشه‌گری گرگان بیرون می‌آمد که به نازکی کاغذ و گاه مینایی و گاه تراشیده و کنده‌کاری شده‌است. روزگار سلجوقی اوج صنعت شیشه‌گری در ایران محسوب می‌شود. فرآورده‌های شیشه‌ای این دوران بیشتر شامل ظروف کوچک و بزرگ، عطردان‌های بسیار ظریف، جام‌ها و گلدان‌هایی با فرم‌ها و اندازه‌های متنوع و اشیاء تزئینی کوچک به‌شکل حیوانات و ... است. در دوره مغول رونق شیشه‌سازی از میان رفت و در عوض در این عهد سفالگری و کاشی‌کاری رونق یافت.در دوره تیمور رواج شیشه‌گری قابل توجه‌است. شیشه‌گرانی از مصر و سوریه به ایران آمدند و مشابه شیشه‌های ایرانی به مصر و سوریه رفت. در این دوره دو شهر سمرقند و شیراز از مراکز عمده شیشه‌سازی در ایران بودند. از این زمان به بعد این هنر روی به انحطاط نهاد تا زمان شاه‌عباس که با ساختن چراغ‌های مساجد و بطری‌ها این هنر دوباره زنده شد. شاه‌عباس شیشه‌گران ونیزی را برای احیای این صنعت به ایران آورد. در نتیجه شیشه‌گری در دوره صفوی رونق دوباره یافت. گاه شیشه را با دمیدن به درون قالب می‌ساختند و گاه شیشه را می‌تراشیدند تا به‌شکل جواهر در آید و یا نقوشی روی آن می‌کندند. و گاهی نیز شیشه را با نقوش درخشان، مینایی و طلایی می‌کردند. در این دوره کارگاه‌های شیشه‌سازی در شهرهای مختلف ایران از جمله اصفهان، شیراز و کاشان دایر شد.در فاصله بین سلطنت سلسله صفویه و قاجاریه هنر و صنعت شیشه‌گری در ایران از لحاظ سیر تکاملی پیشرفتی نداشته‌است و تا اواخر سلسله قاجاریه و بعد از آن به‌تدریج ضعیف‌تر شده‌است. با ورود شیشه به قیمت ارزان‌تر و مرغوب‌تر به بازار ایران، کم‌کم این صنعت رو به انحطاط نهاد

عتیقه

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


می توان تمدنی،بنایی و میراثی را بر روی شنها و ریگ ها باقی نهاد.
6 / 11 / 1397 ساعت 8:16 | بازدید : 530 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

 ریگزار بشرویه یکی از این مکان های تاریخی ایران تصاویر

می توانیم حس زیبایی داشته باشیم.حتی می توانیم حس زیباتری هم داشته باشیم.کافی است شعله های احساس پاکی را که دراطراف و پیرامون خود مشاهده می کنیم آنرا به درون خود راه دهیم.دروازه های درون خودمان را به دریچه های باصفای بیرون بازکنیم.حس زیبا داشتن را با سلام کردن  و یا با پاسخ سلام کوچکی،می توان به درونمان میهمان کنیم.می توان ناامیدی و ناتوانی،یاس و پژمردگی راه از خود دورساخت.وقتی به بیابان خشک و بی آب و علفی هم می رسیم احساس یاس و ناامیدی را به خود راه ندهیم به این بیندیشیم که همین بیابان خشک و بی آب و علف روزگاری شاهد غوغای تمدنها ومکان شور زندگانی و محل گذشتگان بوده است.اگر کمی آهسته برروی شن و ماسه هایی که قدم برداریم  صدای کودکان و نجوای زندگانی را می شنویم.بوی حیات درگذشته به ما امید می دهد.آنها اینجا چه می کرده اند؟ مگر می توان تمدنی،بنایی و میراثی را بر روی شنها و ریگ ها باقی نهاد؟ بیشتر کاروانسراهای ایران در بیابانهای خشک و بی آب و علف بعد از هزارسال هنوزنگاه مان را به خود خیره می کنند.اگر بدنبال حس زیبا می گردید دربابانها هم از دریافت آن احساس زیبا بی نصیب نیستید فقط کافی است که بدانید زیباترین، مجلل‌ترین، وسیعترین و بیشترین تعداد کاروانسراها در دشتهای فلات ساخته شده و اکثر قریب به اتفاق آنها دارای یک حیاط مرکزی و دو و یا چهار ایوان بزرگ در جوانب حیاط می‌باشند. در این کاروانسراها اتاق مسافران در اطراف حیاط مرکزی و اصطبلها در پشت اتاق مسافران احداث شده است.اطاق مسافرین معمولاً چند پله بالاتر از حیاط بوده تا هم از ورود آب و گل به درون اتاقها جلوگیری شود و هم از گرد و خاک کف حیاط قدری دورتر باشند. در بعضی از کاروانسراها که خدمات بهتری ارائه می‌شده، بین اطاقها و حیاط، ایوانی به عرض حدوداً دو متر قرار داشته. مساحت اطاقها غالباً از ده الی دوازده مترمربع تجاوز نمی‌کرده است. نور و تهویه اطاقها از طریق بازشوی ورودی و بعضاً پنجره مجاور آن تأمین می‌شده است.نوری که با گذشت هزاران سال.صدها سال به درونتان راه پیدا می کند.همه ملیتها این حس زیبا را می توانند داشته باشند.چرا که هنرساختن تمدن در بابانها را درمیان مردمان مصرکهن،مکزیک و پرو،لیبی و تونس،مراکش و اسپانیا،برزیل و سودان،سومالی و اتیوپی و....را هم می توان دید.کافی است که به هر کوه و دشت و بیابان که گام می نهید به این نکته بیندیشید که جایی که قدم گذاشته اید در زیر پایتان غوغایی در روزگاران گذشته برپا بوده است.رد پای انسانهای گذشته را می بینید و آواز کودکان ماقبل تاریخ را،

وقتی به مکانهای تاریخی راه سپارده اید در مقاطعی از حرکت‌مان سعی کنیم توقف نماییم. به اطراف بنگریم.و به قاب تصاویری از کاروانسراهای مخروبه و ویرانه های سوت و کورجلوی چشمانمان  بیشتر نگاه کنیم.با همین نظاره‌کردن هاخواهید دید که چه احساس زیبایی،با شکوهی،غرورآفرین و شورانگیزی به درونتان راه می یابد. وقتی فکر کنیم که این قلعه های سرشکسته امروز، دژهای مستحکم دیروز دربرابر هجوم دشمنان من و تو به سرزمینمان بودند چه احساسی خواهیم داشت؟وقتی کاروانسرایی که در دل بیابان بی آب و علف در حال ویران را میبینی در نخست احساس ترسی درونت را به خود مشغول می دارد اما وقتی ببینی همین بنا روزگاری هزاران هزار کاروان در راه مانده،خسته و در معرض مرگ و سارقان آن دوران رهانیده به خود می بالید.

File:عکس از شتر و بچه شتر، کویر مسیله قم، حوالی کاروانسرای دیر گچین.jpg

دیدن بنای های تاریخی در کوه و بیابان،دشت و صحرا،آبادی های خاموش و فراموش شده از زابل و زابلستان تا کویر بی حیات لوت و نمک،فقط دیدن یک اثر و جای پا نیست بلکه این دیدن یعنی دیدار با انسان های گذشته و نیز دیدار با گذشته خودمان است.

شتر‌ها در حوالی کاروانسرای دیرگچین

touraj rahbar Ganjeh.archaeologist

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


میراث ملتها میراث مشترک همه ی ملیت هاست.
6 / 11 / 1397 ساعت 8:16 | بازدید : 580 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

هرکس  که به دنبال حفظ هویت وتمدن هست باید به عقبه فرهنگی خود توجه کند.

هرملتی از طریق دروازه ی میراث, و فرهنگ و تمدن خود با ملت و ملیت های دیگر  در صلح و اقتدار زیست می کند.از میراث, به عنوان زبان مشترک همه ملتها و ملیتها نام می برند.زیرا تنها میراث, است که مقوله جهانی و شمول جهانی دارد .دربحث میراث, فرهنگی, باید گفت به دلیل اهمیت میراث, فرهنگی, در هرکشوری برای همه ملتها میراث, فرهنگی, هرکشور خصوصا موارییث سترگ و بی مانند جزء میراث جهانی و همگانی محسوب می شوند. درقاموس و ناموس میراث کشورها باید این اجازه را به چهانگردان بدهند بسهولت از مرزهای جغرافیایی عبور نمایند.میراث ملتها میراث مشترک همه ملتهاست.میراث  تنها مقوله ای است که از این  قائده مستثنی می باشد . میراث فرهنگی, دروازه صلح ملتهاست وملتها باید با عبوراز این دروازه ،به صلح پایداربیندیشند.اگر  به دنبال حفظ هویت وتمدن هست باید به این عقبه فرهنگی توجه کند زیرادرغیراینصورت هرگز نمی تواند  تمدن سازی و حفظ تمدن کند. تا امروز به این سبب صاحب تمدن بودیم که چون به نهله های فکری و شه تاریخی و هویتی خود بها می دادیم. فلسفه وجود آثارو حفظ بناها و بافت های تاریخی همین پیوند تاریخ، آگاهی تاریخی و تلاش و بر تمدن سازی بر اساس خودآگاهی تاریخی است. راه نجاتِ ازخودبیگانگی همین خودآگاهی تاریخی است که به مردم و یک سرزمین هویت بخشی کرده و جهت را برای آینده تمدنی یک کشور تعیین می کند. از سویی بخش جدانشدنی خودآگاهی تاریخی، حفظ میراث فرهنگی و داشته های تاریخی است. پویایی فکری یک جامعه در گرو شناخت گذشته خود و مسیر ی بر اساس آن است. بنابراین هر آن کس از هر تیره و نژاد تلاش کند تا میراث فرهنگی یک ملت وکشور از بین ببرد و تفکر و فلسفه فکری و در یک کلام حیات آن جامعه را نابود کنداز جنس مردم این سرزمین و به عبارتی هیچ سرزمین تاریخی نیست.زیرا تاریخ و تاریخ نگاری به عنوان یکی از ابعاد و مظاهر فرهنگ و تمدن حائز اهمیت بسیار بوده و شناخت و دریافت وجوه مختلف هر فرهنگ و تمدنی بدون دسترسی به تاریخ انواع هنرها و دانش هایی که در تمدن ظهور کرده یا تکامل یافته ممکن نخواهد بود.حفظ آثار تاريخي با مفهوم گسترده ، همان  حفظ ارزش هاي فرهنگي است كه در درون اين آثار نهفته است ، نياز روزافزون بشر به میراث ملتی است که با میراث فرهنگی غنی خود الفت داشته باشد.میراث فرهنگی هرکشوری به میزان توان و پتانسیل از توان بالقوه در کمک به گردشگری فرهنگی، ترویج، تعمیق فرهنگ و تاریخ برخوردار است.ازخصوصیات جامعه برخوردار از میراث و فرهنگ غنی است که ترکیب مناسب مواریث فرهنگی یا برنامه‌های آموزشی باعث ارتقای کیفی برنامه‌های آموزشی می‌شود، اما از دیگر سو می‌تواند منجر به تخریب یا خدشه به میراث شود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


میثم ابراهیمی - توهم
6 / 11 / 1397 ساعت 8:8 | بازدید : 461 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
بی رحمی با دل من و تو نمی فهمی
نه دیگه حال منو میمیرم
بگی پیش کی خوب حالت
یه خیابون یاد تو زیر نم بارون و
داره میکشه منه داغون و
تو که نیست عینه خیالت
تنهایی میزنم تو قلب این تنهایی
یه کاری کن بذار حس کنم هنوز اینجایی
دلم باورش نمیشه اون رفت آخرش
توهم زدم که فکر میکردم دارمش
دلم باورش نمیشه اون رفت آخرش
توهم زدم که فکر میکردم دارمش
ببین بعد تو یه گوله آتیشه دلم
آخه مگه حالیشه نبودنت برام درد
دیگه از خودم و از همه سیره
همش بهونه میگیره
فقط میخواد که برگرده
تنهایی میزنم تو قلب این تنهایی
یه کاری کن بذار حس کنم هنوز اینجایی
دلم باورش نمیشه اون رفت آخرش
توهم زدم که فکر میکردم دارمش
تنهایی میزنم تو قلب این تنهایی
یه کاری کن بذار حس کنم هنوز اینجایی
دلم باورش نمیشه اون رفت آخرش
توهم زدم که فکر میکردم دارمش

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


...
6 / 11 / 1397 ساعت 8:8 | بازدید : 527 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
همش با خودم درگیرم که چرا حتی یبار سراغی ازم نگرفت.

ولی بعدش خودمو با خوشحالی قانع میکنم که چه خوبه که تونسته منو فراموش کنه و با خوبی و خوشی زندگیشو ادامه بده.

حداقل اون تونست خوشبخت و خوشحال شه.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


...
6 / 11 / 1397 ساعت 8:8 | بازدید : 448 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


...
6 / 11 / 1397 ساعت 8:8 | بازدید : 490 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
برای کسی که باور می‌کند هیچ توضیحی لازم نیست، کسی هم که باور نمی‌کند هیچ توضیحی برایش کافی نیست

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


...
6 / 11 / 1397 ساعت 8:8 | بازدید : 728 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
دوبار نزدیک بود خریت رو کامل کنم و خودمو ...

یبار وقتی توی یونی از دستم فرار کرد و حتی حاظر نشد جوابمو بده و رفت توی ...

یبارم بعد از آخرین جوابش جلوی بانک

 

اگر جرأتشو داشتم الان اینهمه عذاب نمیکشیدم.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


محسن یگانه - مرد
6 / 11 / 1397 ساعت 8:8 | بازدید : 1568 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
برای مردی که تنها رفیقش سقف و دیواره
شباشم ابری و دلگیر اونم از دود سیگاره
یه مرده خسته از راهی که خسته است از زمین خوردن
که سقف آرزوهاشم خلاصه میشه تو مردن
نخواست باور کنه اینو که رسم روزگار اینه
که تنها همدم شب هاش یه مشت آهنگ غمگینه
که عشقش جا زد و رفت و از این غمگین ترم میشه
کسی که قصه اش این باشه کسی که با یه کم گریه
با این آهنگ سبک میشه
***
آره دیوونگی کردی ولی مردونگی اینه
که جز این سقف و این دیوار کسی اشکاتو نمیبینه
همش از خود گذشتن بود که این خاصیت مرده
که طعم شور هر اشکی نمک گیرش نمیکرده
***
نخواست باور کنه اینو که رسم روزگار اینه
که تنها همدم شب هاش یه مشت آهنگ غمگینه
که عشقش جا زد و رفت و از این غمگین ترم میشه
کسی که قصه اش این باشه کسی که با یه کم گریه
با این آهنگ سبک میشه

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


...
6 / 11 / 1397 ساعت 8:8 | بازدید : 966 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
خدا لعنتش کنه

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شهاب تیام - عشقم
6 / 11 / 1397 ساعت 8:8 | بازدید : 1948 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
چرا عشقم یادت نیست
که یه روز باچشم خیس
تو میگفتی بازم عاشقتم
بگو چی شد بین ما
که حالا توی رویا
باید حرفامو من به تو بگم
با تو آرامش سر جاشه
میخوام هیشکی نباشه
خوبه احساس هر دوی ما
نمیخوام دور شیم بازم عشقم
هر چیز دوباره کم کم
حل میشه ساده بین ما
دل من با عشق تو خوش بود و
قلبم با تو یکی شد و
روزام بعد تو چی میشه ؟
من به دوری راضی نمیشم و
کاشکی باشی تو پیشم
و انگار تو دلم آتیشه

به تو انگار نزدیکه دل من در حدی که
نمیتونم از تو دست بکشم
یه نفر هست تو قلبم که واسم مثل دنیاست
نمیدونه اینجور عاشقشم
با تو آرامش سر جاشه
میخوام هیشکی نباشه
خوبه احساس هر دوی ما
نمیخوام دور شیم بازم عشقم
هر چیز دوباره کم کم
حل میشه ساده بین ما
دل من با عشق تو خوش بود و
قلبم با تو یکی شد و
روزام بعد تو چی میشه ؟
من به دوری راضی نمیشم و
کاشکی باشی تو پیشم
و انگار تو دلم آتیشه

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


...
6 / 11 / 1397 ساعت 8:8 | بازدید : 965 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
‏بدترین قسمت دوست داشتن اونجاس که فک میکنی چش همه دنبالشه و باید از دست اینو اون درش بیاری.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مهدی احمدوند - محال
6 / 11 / 1397 ساعت 8:8 | بازدید : 2231 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
محاله گریه کردنام یه روزی از یادم بره
دوباره یادم اومدی دوباره عکسو خاطره
بازم هوای ساعتو دقیقه های بودنت
محاله از یادم بره یه لحظه عطر پیرهنت
میخواستم عاشقم بشی اما دلت یه جای دیگه بود
خواستمت اما خواستنت برای من زیادی بود
دوباره تنهاییمو من به پای قسمت میزنم
دیونه تر میشم از این زخمی که عشق زد به تنم
دیونه تر میشم که این دیونه بازی مد شده
که بعد رفتنت برام عکس تو مثل بت شده

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تو جان منی...
1 / 11 / 1397 ساعت 20:50 | بازدید : 903 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

یک شهر دلش رفت که من دل به تو بستم... :)

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یادم نمیره
1 / 11 / 1397 ساعت 20:50 | بازدید : 2273 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
حداقل سعی میکنم فراموش نکنم...

همه ی این لحظه های تلخ و شیرینو...

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بچه ریاضی :)
1 / 11 / 1397 ساعت 20:50 | بازدید : 2306 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
الحق که یه دانش آموز ریاضی ام :))

ینی کارنامم بیاد این ثابت میشه :)

درسای حفظی همه نمره هام کم درسای تخصصی خوب 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مگه میشه؟؟؟!!!
1 / 11 / 1397 ساعت 20:50 | بازدید : 2249 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
میگم خدا کنه این دوسالم سریع تر بگذره تا از شر اینجا راحت بشم...

یه نگاهی بهم میندازه....

می‌دونه دارم خیلی چیزا رو تحمل میکنم...

می‌دونه واقعا از اینجا بدم میاد...

می‌دونه چون خودش بود که اشکامو دید وقتی اصرار میکردم که نمیخوام اینجا باشم ...

بهم یک نگاه میندازه و لبخند میزنه و جوری نگاه می‌کنه که ینی « نگو اینطوری »

فکرم به کجا ها که نمیره....

منی که آرزومه از اینجا رها بشم اما...

منی که عاشق اینجام!!!!!

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یه موقعایی حس و حال هیچی نی...
1 / 11 / 1397 ساعت 20:50 | بازدید : 743 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
به ساعتش نگاه می‌کنه...

15:53

کلافس... از اینکه هیچ کاری نکرده و خیلی کارها هست که باید تمومشون کنه...

متنفره از این دلتنگی... از این انتظار... از این 10080 دقیقه ای که انتظار کشیده...

از این امید...

از همه چی...

حتی از این سرماخوردگی که نمیزاره راحت نفس بکشه هم متنفره...

دوباره به ساعت نگاه میندازه...

4:23 به وقت کالیفرنیا...

یک لبخند میزنه... حتی از اونم ماه هاست خبر نداره...

به میزش نگاه می‌کنه...

کتاب... درس... امتحان...

فکر می‌کنه چقدر خوب میشه که سریع تر امتحانا تموم بشه...

وسط آهنگه که یهو...

Battery low

هع... هدفونم دیگه داره نامردی می‌کنه.... آخه الان؟!

با خودش میگه باید به خودم بیام...

و....

به ساعت نگاه می‌کنه....

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تو ته خوبی حق بده عاشق شم
1 / 11 / 1397 ساعت 20:50 | بازدید : 2213 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

هیچی نمی‌ فهمم فقط می‌خوام باشی...

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بعضی وقتا فک میکنم...
1 / 11 / 1397 ساعت 20:50 | بازدید : 633 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
بعضی وقتا با خودم میگم مگه از این بیشترم میشه؟!

ینی واقعا ممکنه که بیشتر از این خسته بشم...

از همه چی...

از حرفی که امروز زده شد و از اون لحظه به بعد دیگه بهم ریختم...

مگه میشه اصن...

آخه یک حرف اینقدر با روح و روان آدم بازی میکنه؟!

ناراحت بودن اون چقدر می‌تونه بهم بریزه منو...

یک آدم چقدر می‌تونه لوتی و مشتی باشه که برای دفاع از یکی همه کار بکنه اما فقط یک اشتباه باعث بشه نتونه به اون نتیجه برسه...

و چقدر ناراحتی اون لحظه اون آدم می‌تونه حال همه رو خراب کنه...

حال همه اونایی که دوسش دارن...

همه اونایی که میدونن چی کشید... چه چیزایی رو تحمل کرد تا نتیجه بگیره اما...

خدا کنه امیدی باشه...

اونطوری نباشه که فکر میکنیم...

چقدر آدم می‌تونه خسته بشه از زندگی...

از رفتنای بی نتیجه...

از بی محلی ها و خسته شدن آدما ازش...

از همه چی...

خستم...

دیگه مهم نیس...

از اول سالم برام دیگه خیلی چیزا مهم نبود...

اینو برای این گفتم که بگم نمیتونم درس بخونم و فردا امتحان دارم...

مهم نیس نتیجش...

هر چی شد مهم نیس...

فقط انتظار اون لحظه ای رو می کشم که برگه امتحانو میدم...

فقط دوست دارم همه چی سریع تر تموم بشه...

شاید اون موقع بتونم راحت نفس بکشم و فکر کنم چطوری میشه جلوی این حجم از نگرانی رو گرفت...

شاید همه چی تغییر کنه...

شاید اگه درست بشه و حالش خوب بشه منم خوب بشم...

شاید اگه بتونم جلوی  آدمایی که حال بقیه رو بی‌دلیل خراب می‌کند بگیرم حالم خوب بشه... ولی آخه مگه میشه؟؟!!!

حالا باید فقط تحمل کرد تا اون روز...

تا اون روزی که همه چی معلوم میشه...

فقط امیدوارم همه اشتباه کرده باشیم...

و این روزا تا رسیدن موعد برامون جز عذاب نیست... حتی اگه بیشتر از قبل بخندیم و لبخند بزنیم....

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به من نگو دیوونه...
1 / 11 / 1397 ساعت 20:50 | بازدید : 647 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

خدافظی که می‌کنی دلت پیشم میمونه...

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


این صدای قلبمه که داره آهنگ میزنه :)
1 / 11 / 1397 ساعت 20:50 | بازدید : 2132 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

من به تو فکر میکنم هر روز هفته رووووو

از تو خواهش میکنم از پیش من نروووو

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آخه مگه داریم بهتر از این
1 / 11 / 1397 ساعت 20:50 | بازدید : 2536 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
مثلن کنارش نشسته باشی و یهو شرو کنه به خوندن...

دقت که بکنی بفهمی آهنگیه که قبلا یک جملشو براش فرستاده بودی....

مگه میشه آدم لبخند نزنه ؟؟؟!!! :)

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


گوگل کروم Google Chrome 71.0.3578.98 Windows
1 / 11 / 1397 ساعت 20:46 | بازدید : 2057 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

 

مرورگر گوگل کروم ۷۱ با حدود ۴۳فیکس امنیتی و بسیار باگ فیکس های کوچک منتشر شد. در این نسخه شاهد تغییراتی از قبیل رفع مشکل خارج از محدوده بودن در نوشتار V8، تنظیم جریان بافر در PDFium، استفاده پس از آزادسازی در Blink، رفع مشکل امنیتی اجرای نامناسب در بخش Extensions، رفع چندین اررور بسیار مهم در SQLite بوسیله ی WebSQL، رفع مشکل کمبود بررسی های امنیتی در Blink، رفع مشکل عملکرد نادرست بخش مکان یابی و … هستیم. برای دانلود آخرین نسخه مرورگر گوگل کروم برای تمامی سیستم های رایانه ای، با وبلاگ سرزمین دانلود همراه باشید!

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


SHAREit 4.6.52 + 4.0.6.177 Win انتقال فایل در اندروید
1 / 11 / 1397 ساعت 20:46 | بازدید : 1986 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

 
اپلیکیشن رایگان و مفید که توسط آن میتوانید با سرعت بالا و بدون نیاز به فایل منیجر ، فایلهای خود را از طریق Wifi بین دستگاههای اندرویدی و حتی رایانه انتقال دهید. نرم افزار دارای محیط زیبا و کاربر پسند است و امکان ارسال هم زمان فایل بین چند دستگاه را داراست.
این نرم افزار شامل نسخه ویندوز هم میباشد که توسط آن قادر به ارسال و دریافت فایل از ویندوز به اندروید و بالعکس میباشید.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دانلود WinRAR 5.61 Final وینرر: فشرده سازی و استخراج فایل های فشرده
1 / 11 / 1397 ساعت 20:46 | بازدید : 2202 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

نرم افزار WinRAR ابزار قدرتمندی به منظور فشرده سازی فایل های مختلف می باشد که با ارائه برترین الگوریتم های فشرده سازی فایل ها دارای محبوب ترین و پردانلودترین برنامه های فشرده سازی می باشد. این برنامه می توانید تا ۱۵ درصد از حجم فایل را کاهش داده و با اممان آرشیو سازی فایل های مختلف فرمت بندی های مخصوصی را نیز برای آنهادر نظر می گیرد. فایل های RAR معمولا می توانند محتوا را ۸ درصد تا ۱۵ درصد فشرده تر از فایل های ZIP فشرده کنند. دانلود WinRAR به شما اجازه میدهد تا فشرده ساز و دسته بندی کردن فایل ها از شلوغی رهایی پیدا کنید، همواره می توانید فایل های کم حجم تری را با سرعت بیشتری نسبت به رقبا بسازید. با این کار شما در فضای هارد دیسک ، مدت زمان انتقال و کار خود صرفه جویی می کنید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پلیر قدرتمند فیلم The KMPlayer 3.9.0.124 Final
1 / 11 / 1397 ساعت 20:46 | بازدید : 1912 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

 

نسخه جدید پلیر محبوب KMPlayer با ورژن The KMPlayer 3.9.0.124 Final منتشر شده است. KMPlayer  بی شک یکی از محبوب ترین نرم افزارهای پلیر فایل های مالتی مدیا محسوب می شود. KMPlayer که نرم افزاری رایگان و کره ای هست توانسته در رقابت با نرم افزارهای تجاری مانند PowerDVD گویی سبقت را بگیرد. زیرا علاوه بر رایگان بودن و رهایی از دردسرهای کرک تمامی قابلیت های لازم برای یک پلیر و پخش کننده ویدیویی و فیلم و آهنگ را دارد. پتشیبانی از فرمت هایی نظیر AVI, MOV, MPEG, MKV, MP4, FLV, 3GP, TS, WMV, ASF, SWF or RM و MP3, AAC, WAV, WMA, CDA, FLAC, M4A, MID, OGG, AC3 or DTS باعث شده است این نرم افزار مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار گیرد. همچنین پشتیبانی از زیرنویس های فارسی بدون مشکلات رایج در میان دیگر پلیرها و وجود امکاناتی برای تنظیم زیرنویس ها باعث می شود که در برای تماشای فیلم بسیار مورد استفاده قرار گیرد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دانلود Zapya 2.7.0.6 – نرم افزار زاپیا برای ویندوز و کامپیوتر
1 / 11 / 1397 ساعت 20:46 | بازدید : 2336 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

Zapya 2.7.0.6 زاپیا نام یک برنامه محبوب و قدرتمند به صورت Cross-Platform برای انتقال داده در میان انواع پلت فرم هاست. نرم افزار زاپیا با دارا بودن نسخه های مختلف در انواع پلت فرم ها ، تاکنون تعداد 300 میلیون کاربر را از سراسر جهان به خود جذب کرده و بدین ترتیب فناوری تبادل فایل در میان انواع دستگاه ها ، با یک تغییر اساسی صورت گرفته است. در گذشته برای انتقال بی سیم داده ها در میان دو دستگاه تلفن همراه ، از تکنولوژی بلوتوث استفاده میشد ، اما با ورود WiFi به میدان ، تقریبا استفاده از بلوتوث برای ارسال فایل منسوخ شد. امروزه استفاده از بلوتوث ، تنها برای ارتباط های سخت افزاری میان ساعت های هوشمند و اسمارت فون ، ارتباط هندزفری با اسمارت فون و… به کار می رود. تکنولوژی انتقال فایل زاپیا مشابه تکنولوژی نرم افزار شیریت هستش.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دانلود Advanced Download Manager Pro 6.4.0 b64045 - دانلود منیجر پیشرفته اندروید
1 / 11 / 1397 ساعت 20:46 | بازدید : 2052 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

 

Advanced Download Manager Pro یکی دیگر از بهترین و قدرتمندترین اپلیکیشن های مدیریت حرفه ای و پیشرفته بر فایل های دانلودی برای سیستم عامل اندروید می باشد که با دارا بودن امتیاز 4.6 از 5 در پلی استوری از پرطرفدارین و برترین نرم افزارهای مدیریت دانلود به شمار می رود. این نرم افزار را از نظر امکانات می توان تقریبا هم ردیف نرم افزار اینترنت دانلود منیجر (IDM) در کامپیوتر دانست و با داشتن آن برروی گوشیتان می توانید با سرعتی بالاتر اقدام به دریافت فایل های خود نمایید. محیط کاربری ساده و کلاسیک، نداشتن هیچگونه تبلیغات ازار دهنده و امکان دانلود چندین فایل به صورت همزمان از قابلیت های کلیدی این برنامه می باشد که آن را به تمام افرادی که به دنبال یک دانلود منیجر قدرتمند و پیشرفته هستند، پیشنهاد می دهیم.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 154

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 73
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 17456
:: بازدید ماه : 145573
:: بازدید سال : 445232
:: بازدید کلی : 4345411