وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
نکاتی درباره تمرینات سرشانه
8 / 12 / 1394 ساعت 7:20 | بازدید : 3293 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

 

نکاتی درباره تمرینات سرشانه

عضلات سرشانه در بدنسا زی از اهمیت زیادی بر خوردار است زیرا علاوه برمهم بودن این عضلات در مسا بقه از نظر مردم نیز از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا که این عضلات نقش مهمی را در تناسب ا ندام دارند.

ضعف این عضلات درحکات سینه و زیربغل تاثیر منفی داردواین را باید گفت  به علت حساس بودن مفصل سرشانه افراد مبتدی نباید حرکاتی مانند پرس سرشانه با دمبل را اجرا کنند .

حرکت نشر از جانب حرکت بسیا ر مفیدی برای بخش میانی عضلات سرشانه است

این قسمت بیشتر باعث چهارشانه نشان دادن افراد میشود.

نکته مهمی که یاداور میشوم اهمیت وتوجه بیشتر به بخش پشتی سرشانه است و اکثر افراد نیز از این ناحیه ضعف دارند چرا که بخش جلوی و میانی سرشانه در بیشتر حرکات تحت فشار قرار میگیرد نکته دیگر بر نامه تمرینی باید به گونه ای باشد که به تمام بخشهای سرشانه فشار وارد آید مثلاْ حرکت سرشان هالتر از جلو و سرشان هالتر از پشت نباید در یک جلسه تمرینی باشد.

برای قسمت پشتی سرشانه حرکت نشر از جانب به حالت خمیده حرکت بسیار مفیدی است. 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بدنسازی بدنسازی badansazi badansazi
8 / 12 / 1394 ساعت 7:20 | بازدید : 3254 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنبدنسازی ببدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی سازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


وزن بدن چگونه تنظیم می شود
8 / 12 / 1394 ساعت 7:20 | بازدید : 3130 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

 

افراد سالم ، وزن خود را با در نظر گرفتن تغییر زیاد در مصرف کالری و میزان فعالیت روزانه به طور چشمگیر در یک مقدار ثابت حفظ می کنند.
اشتها و سوخت و ساز بدن با شبکه پیچیده ای از عوامل عصبی و هورمونی تنظیم می شود. به عنوان مثال ، اپی نفرین و نوراپی نفرین موجب کاهش اشتها و افزایش سرعت متابولیسم می شود.


کاهش میزان انسولین نیز مصرف گلوکز را کم و فعالیت مرکز سیری را مهار می کند. مراکز اصلی تغذیه سیری در هیپوتالاموس قرار دارد.
جالب است بدانید که داروهایی نظیر آمفتامین که به منظور سرکوب اشتها در ترکیب برخی قرصهای لاغری مورد استفاده قرار می گیرد، از راه آزادسازی نورابی نفرین در سیستم اعصاب مرکزی عمل می کنند.

وقتی مصرف انرژی بیش از میزان کالری در دسترس باشد، کاهش وزن رخ می دهد که این مساله می تواند بنا به دلایلی نظیر کم شدن مقدار غذای دریافتی ، سوئ جذب ، از دست دادن کالری ، افزایش نیاز به انرژی ، تغییر در حجم مایعات بدن و... باشد.
اگر بخواهیم کاهش وزن را در نموداری خلاصه کنیم ، می توانیم آن را به صورت زیر نشان دهیم:

افسردگی یا فراموشی
عوامل هورمونی
اشکال در خوردن غذا
داروها
بی اشتهایی
عوامل اجتماعی یا اقتصادی
وزن بدن عفونت هایی نظیر
HIV یا سل یا بیماری های انگلی
مصرف انرژی
از دست دادن کالری
سوء جذب

هر چند فهرست علل احتمالی کاهش وزن بسیار مفصل تر از موارد بالاست ؛ به عنوان مثال ، در دوران کهولت شایع ترین دلایل عبارتند از سرطان و بیماری های خوش خیم و بدخیم دستگاه گوارش و ریه ، افسردگی و در افراد جوان تر، دیابت ملیتوس ، هیپرتیروئیدیسم و عفونت هایی نظیر
HIV.

مهمترین نکته ای که در ارتباط با کاهش وزن وجود دارد، این است که علت اصلی آن بندرت پنهان می ماند و در بیشتر موارد، پس از شرح حال و معاینه فیزیکی دقیق توام با آزمایش های تشخیصی کنترل شده می توان به علل کاهش وزن پی برد.
به طور کلی ، پیش از انجام هر اقدامی درباره این افراد باید اثبات کرد واقعا چنین مشکلی وجود دارد، چرا که تقریبا نیمی از بیمارانی که مدعی کاهش وزن شدید هستند، بعد از اندازه گیری عملی متوجه می شوند کاهش وزن آنها کاملا کاذب است.


برای تایید نهایی این مساله می توان از مواردی نظیر تغییر در اندازه کمربند یا گشاد شدن لباسهایی که قبلا اندازه شخص بوده اند، استفاده کرد. به طور طبیعی ، از حدود 60 سالگی وزن بدن به طور متوسط 5 درصد در سال کم می شود.

کهولت همچنین بر ترکیب بدن تاثیر می گذارد و موجب کاهش حجم توده عضلانی می شود.

 


بدنسازی بدنسازی   بدنسازی بدنسازی بدنسازی
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چند توصیه برای ساختن حجم عضلانی
8 / 12 / 1394 ساعت 7:20 | بازدید : 3306 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

اول سال نو رو به همه تبریک میگم امیدوارم تو سال جدید به هر آرزویی که دارید برسید

چند توصیه برای ساختن حجم عضلانی

اگر مبتدی هستید فعلاْ برای اجرای این برنامه  و به دست آوردن حجم عضلانی عجله ای نداشته باشید منظورم از مبتدی افرادی است که کمتر از ۴ تا ۶ ماه بدن سازی کار میکنند چون به بدن باید فرصت دهید تا بافتها و استخوانها با تمرین هماهنگی پیدا کنند.

استفاده از وزنه های سنگین و تکرارهای کم: پس از گرم کردن با ۱ ست یا ۲ ست گرم کردنی وزنه را به گونه ای انتخاب کنید که قادر به ۶ تا ۸ تکرار بیشتر نباشید.

سعی کنید در برنامه خود از ۴حرکت استفاده کنید و در نهایت بیشتر از ۸ ست تمرین نکنید مثلاْ ۲ ست پرس سینه ۲ ست بالا سینه ۲ ست قفسه با دمبل و۲ست پرس زیر سینه .

تاحد ناتوانی تمرین کنید: وزنه ها را طوری انتخاب کنید که ست تمرین را کامل اجرا کنیدو در حرکت آخر قادر به تکرار حتی یک حرکت اضافه دیگر نباشید و این رابدانید که تا درد عضلانی نکشید از حجم عضلانی خبری نیست.

استفاده از تکرارهای اضافی: وقتی حرکت آخر ست تمرینی را به اتمام رساندید ۲ ثانیه توقف کنید و پس از ان دو حرکت اضافی اجرا کنید یا برای انجام آن از حریف تمرینی بخواهید از وزنهای شما بکاهد .

استفاده از تکرارهای منفی: وقتی ست تمرینی را به اتمام رساندید از حریف تمرینی خود بخواهید در بالا آوردن وزنه به شما کمک کندو در پائین آوردن و قسمت منفی حرکت به تنهایی این کار را انجام دهید میتوانید این کار را برای یک یا دو تکرار انجام دهید.

تکرارهای آرام : اکثر کارشناسان توصیه می کنند که بخش مثبت حرکت باید ۱ الی ۲

ثانیه اجرا شود و بخش منفی ۲ الی ۴ ثانیه و در بخش انقباض ۱ ثانیه توقف کنید.

کشش مداوم روی عضله : حتماْ تا بحال فکر کرده اید که در برخی حرکات آیا باید مفصل را کامل باز کنید یا نه اما باید این را بدانید که در تمامی حرکات نباید اجازه دهید که مفاصل به طور کامل باز شوند تا ضمن در امان ماندن آسیب کشش مداومی روی عضلاتتان باشد.

استفاده از وزنه های آزاد: وزنه های آزاد (هالترو دمبل) فیبرهای عضلانی بیشتری را نسبت به ماشینها و دستگاهها بکار میگیرند وباعث تقویت عضلات ثبات دهنده بدن نیز میشوند.

پس از این حرکات بیشتر در برنامه تمرینی خود بگنجانید.

تغذیه کامل :سعی کنید به ازای هر کیلو از وزن بدنتان۵/۲ گرم پروتئین در روز به بدنتان برسانید و بهتر است آن را در ۵ یا۶ وعده غذایی تقسیم کنید.

بعد از جلسه تمرینی یک غذای پر کربو هیدرات مصرف کنید که حاوی پروتئین هم باشد.

استراحت:اکثر کارشناسان توصیه میکنند هر بخش بدن را تنها یک بار در هفته تمرین دهید ولی عضلات پس از ۹۶ ساعت یا ۴ روز باز سازی میشوند .بدن سازان حرفه ای

هر بخش بدن را دو بار در هفته تمرین میدهند به صورتی که یک بار با برنامه سبک ویک بار با برنامه سنگین.

کشش: همانطور که قبلاْ هم راجع به ا همیت کشش توضیح دادیم این را نیز باید بدانید که کشش باعث میشود عضله مواد مغذی را بهتر جذب کند و همچنین جا برای رشد عضله ایجاد شود.

در انتها چون بدن به حرکات پس از مدتی عادت میکند سعی کنید برنامه خود را با تعویض چند حرکت دچار تغییر کنید این کار را بعد از حدود ۶ هفته اجرا کنید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کشش در بدنسازی
8 / 12 / 1394 ساعت 7:20 | بازدید : 3041 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

 

کشش بخش مهمی از یک برنامه کامل است اگر چه اکثراْ فکر میکنند کشش نوعی حرکت و تمرین است که باعث افزایش انعطاف میشود اما میتواند باعث کاهش فشار بر عضلات و از آسیب وارد بر مفاصل و تاندومها پیشگیری کند وهمچنین باعث رشد عضله شود .

اگر کشش بدرستی انجام شود میتواند از درد عضلات بکاهد و باعث افزایش قدرت عضلات شود.

زمانی که کشش را اجرار میکنید به عضلات فشار وارد نکنید و تا مرز انقباض عضله را پیش نبرید.

اکر کشش را بدرستی انجامدهیم تاعث افزایش دامنه حرکت عضلات می شود که این خود باعث رشد بهتر عضله است. چون عضله حرکات طولانی تر و کامل تری را اجرا میکند .

برای اینکه حرکت کشش اثر بهتری داشته باشد و عضلات را بهتر برای رشد تحریک کند حرکت کششی را قبل از انقباض عضله انجام دهیدو سعی کنید حرکات کششی را در فا صله بین ستهای تمرین اجرا کنید.

بنابر این برای رشد بهتر حتماْ حرکات کششی را در برنامه تمرینی خود قرار دهید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آب کردن چربی اضافه دور شکم
8 / 12 / 1394 ساعت 7:20 | بازدید : 3450 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

اصولا با توجه به میل انسان به انجام کارها با کمترین زحمت این خصوصیت باعث میشه خیلی جاها چشمامون رو ببندین و بدون دیدن واقعیت راهی رو انتخاب کنیم که جز صرف وقت وهزینه نتیجه دیگه ای واسمون نداشته . شاید خیلی مواقع تا اسم آب کردن چربی شکم اومده سریع رفتید دنبالش ولی با دیدن اینکه باید رژیم گرفت و یا ورزش کرد خودتون زدید به بیخیالی ولی وقتی مثلا گفتن ظرف 10 روز چربیاتون آب میشه اونم با نشستن و تلویزیون تماشا کردن رفتین دنبالش علت فروش بالای این لوازمم تو کشور ما همین میلی که راجبش صحبت کردم که فروشندگان این دستگاهام با علم به این قضیه خوب ازش سود میبرن . قطعا تا حالا کسی رو ندیدن که ظرف ده روز (و به نظر من حتی ظرف 100 روز) به طور کامل بتونه چربیهای شکمشو آب کنه پس تبلیغاشون شک نکنین که دروغ محضه به هر حال گفتن این قضیه لازم بود .حالا با گفتن این موارد هدفم این نبود که بگم واسه آب کردن چربیهای اضافی دور شکم باید خودکشی کرد با رعایت یک سری نکات و یه مقدار زحمت میشه نتایج خوبی گرفت .

با این مقدمه میرم سر اصل مطلب یه سری نکات تغذیه ای وتمرینی میگم که با رعایت اون و یکم اراده کمکتون میکنه نتیجه بهتری بگیرین و بدونین بهترین نتایج رو زمانی میگرین که هم تغذیه و هم تمرین کنار هم باشه.

1-     قطع مصرف خوراکیهای بی ارزش (هله هوله)

خیلی از خوردنیها مثل فست فودها و شیرینی ها با داشتن گلیسیرین و شکر بالا علاوه بر وارد کردن کالری بیش از اندازه به بدن در معده به طور کامل هضم نشده که این امر سبب نفخ شکم میشه.

2-     کنترل مصرف نمک و ادویه

مصرف بیش از حد نمک و ادویه جات باعث افزایش اشتهای کاذب وپرخوری که نتیجه مشخصی داره میشه علاوه بر اون مثل مورد قبل باعث نفق شکم میشه این نکته رو یاداوری میکنم که نمک فقط اون نمکی که روی غذا میپاشید نیست برای مثال یک چهارم فنجان سس کچاب سه برابر نیاز روزانه بدن به نمک رو تامین میکنه.

3-     آب بیشتر بنوشید

نوشیدن آب علاوه بر کمک به افزایش متابولیسم و سوختو ساز بدن باعث میشه آبی که تو بدن تجمع کرده راحتر خارج و از ورمهای شکمی ناشی از این قضیه کم کنه و خواص دیگری هم داره که با رعایت این مورد به اونها دست پیدا خواهید کرد.

4-     حرکات هوازی

قطعا مادر تمام حرکات هوازی دو میباشد پس بدوید.با رعایت اصول صحیح کم کم از مدت زمان پایین شروع به پیاده روی ملایم کرده وبا آمادگی که بدن بدست میاره تبدیل به دو با مدت زمان طولانیتر کنید . سعی کنید تا این زمان رو به 35 دفیفه برسونید تا مطمئن بشید توی فاز چربی سوزی هستد اگرم توانایی این رو ندارید که به این مرحله برسید نگران نباشید چون هر چند کوتاه هم تمرین هوازی داشته باشید به هر حال کالری سوزوندید.

5-     انجام حرکات شکم

1-     دراز نشست صحیح

کف پاها را کامل به زمین بچسبانید و دست را پشت سرگذاشته ولی به سر وگردن به هیچ عنوان نیرو وارد نکنید آرنجها را به زانو زده و سر را کامل صاف نگه دارید بعد از 3 ثانیه مکث به صورت صاف به پایین برگردید.در حین تمرین تمرکز روی عضلات شکمتان باشد.

2-     حرکت دوچرخه

روی زمین دراز بکشید زانو را بالا بیاورید تا ساق به موازات زمین قرار گیرد دستها را زیر سر گذاشته با آرنج زانوی مخالف را لمس کنید این حرکت را برای هر دو طرف انجام دهید.

3-     دراز نشست عمودی

روی زمین دراز بکشید پاها را به صورت مستقیم بالا بیاورید دستها هم یه صورت عمودی نگه دارید سعی کنید نوک انگشتان دست را به نوک انگشتان پا برسانید

4-     پهلوها

به پهلو دراز بکشید سعی کنید نیم تنه بالای خود را بدون کمک دست به سمت بالا بکشید و برای 10 تا 20 ثانیه نگه دارید این حرکت را برای هر دو طرف انجام دهید.

5-     فیله های خود را تفویت کنید تا شکم شما صافتر شود

بر روی صورت و شکم دراز بکشید سر و سینه و پاهای خود را از زمین کنده و بالا بیاورید برای 10 تا 20 ثانیه نگه دارید این عمل را چند مرتبه تکرار کنید

این تمرینات را میتوانید 3 تا 5 روز در هفته انجام دهید . تا بدن به حرکات عادت نکرده بیش از حد به خود فشار نیاورید و حتما فرم صحیح خرکات را رعایت کنید.

6-      سعی کنید از لباسهایی که خیلی شکمتان در آن راحت است استفاده نکنید تا این حس که شکمتان متناسب هست یا نه را درک کنید.

7-     سعی کنید در هنگام راه رفتن و فعلیتهای دیگر  شکم خود را صاف نگه دارید. رعایت این مورد خود باعث تفویت عضلات شکم شده و این فرم باعث حفظ این وضعیت به طور طبیعی در بدن خواهد شد.

8-     همیشه فرم شکم خود را در آینه کنترل کنید تا با توجه به وضعیت موجود برنامه تمرینی و غذایی خود را به تناسب آن تنظیم کنید.

به هر حال با کمی اراده میتونین با خودتون کمک کنید که رضایت کاملی از بدنتون داشته باشین و اعتماد به نفس بهتری پیدا کنین این تمریتاتیم که آاوردم رو میتونین بدون نیاز به وزنه و توی خونه هم انجام بدید که فکر کنم خانومام از این بابت راحت تر باشن.

  

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بدنسازی بدنسازی بدنسازیbadansazi
8 / 12 / 1394 ساعت 7:20 | بازدید : 3625 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنبدنسازی ببدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی سازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی بدنسازی badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi badansazi badan sazi badansazi مکمل هورمون تغذیه

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


facebook
8 / 12 / 1394 ساعت 7:20 | بازدید : 4043 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

www.facebook.com/yaser.alikhani.31

برای دریافت پاسخ، سوالات خود را در این صفحه فیسبوک مطرح نمایید.

 

 

 

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بدنسازی
8 / 12 / 1394 ساعت 7:20 | بازدید : 4326 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

اسطوره تکرار نشدنی روحت شاد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام اي آشناى ..
دو شنبه 8 / 12 / 1394 ساعت 7:14 | بازدید : 3982 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
سلام دوباره سلام دوباره سلام اي پريزاده ي پري پيكر عزيزشبهاي رويايي اي افسون چشمانت بهانه شيدايي اي كه رقص دستانت صلاي بامدادان دوباره سلام من از قبيله روستاييان عاشق من از دياركوههاي زاگروس عاشق آمده ام من ازشبانان بي گله ي روستايم كه چشمان ميشي تو مرا سوي خود ميخوانند سلام سالار فرقه خوبان سلام اي آهوبره ي پري روستايم گردون صداقتم را بپذير چون كلامم را

موضوعات مرتبط: شعر , شيعري كوردي , شعرفارسي , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قطره آهن به کودک بدهیم یا نه؟
8 / 12 / 1394 ساعت 0:23 | بازدید : 2949 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
اغلب كودكان در معرض خطر فقر آهن قرار دارند، زیرا نیاز آنها به آهن اغلب بیشتر از مقدار آهن موجود در غذای روزانه است و این مساله آنها را در معرض كم خونی ناشی از فقر آهن قرار می‌دهد كه می‌تواند عوارض جدی را بوجود آورد.

آهن از عناصر ضروری برای بدن انسان است و نقش مهمی در اكسیژن رسانی و تكامل مغز دارد. امروزه بسیاری از نوزادان در دو سال اول زندگی، آهن مورد نیاز خود را به صورت قطره آهن (فروس سولفات) دریافت می كنند. این در حالی است كه در بسیاری از موارد، مصرف قطره آهن باعث تغییر رنگ و سیاه شدن دندان های شیری كودكان می شود البته اغلب والدین این تغییر رنگ را با پوسیدگی دندان اشتباه می گیرند و این تصور نادرست ایجاد می شود كه مصرف قطره آهن باعث پوسیدگی دندان شده است.

در حالی كه این مساله از لحاظ علمی صحیح نیست و قطره آهن تنها باعث تغییر رنگ سطح دندان شده است. اگر سطح دندان، سالم و كاملا صاف باشد، این تغییر رنگ كاملا سطحی خواهد بود و حتی به كمك پارچه ای نرم و مرطوب پاك می شود. ولی در مواردی كه دندان های كودك قبلا به دلیل پوسیدگی های سطحی زبر و خشن شده است (این پوسیدگی ابتدا تنها به صورت لكه ای به رنگ گچ در سطح دندان های قدامی دیده می شود) این تغییر رنگ سیاه به درون حفر ه های كوچك سطح دندان نفوذ می كند و برطرف كردن آن نیازمند درمان دندانپزشكی است.
با این حال گاهی تغییر رنگ دندان های شیری آنقدر شدید است كه حتی با درمان دندانپزشكی هم به طور كامل از بین نمی رود. البته این تغییر رنگ تنها ناشی از تماس موضعی قطره آهن با دندان های شیری نوزاد است و برای دندان های دائمی كودك مشكلی ایجاد نمی كند.

برای پیشگیری یا كاهش این تغییر رنگ بهتر است با استفاده از قطره چكان، قطره آهن را در انتهای دهان كودك بریزید تا با دندان ها تماس پیدا نكند. شستشوی دندان های كودك با آب یا استفاده از پارچه ای تمیز و مرطوب برای پاك كردن دندان های كودك بعد از مصرف قطره آهن می تواند از تغییر رنگ آنها جلوگیری كند. همچنین می توان قطره آهن را همراه آب پرتقال به كودك داد تا علاوه بر افزایش جذب آهن (به دلیل وجود ویتامین ث) تغییر رنگ دندانی كاهش یابد. به یاد داشته باشید كه مصرف لبنیات و چای، جذب آهن را كاهش می دهد و بنابراین از شیر دادن به كودك بلافاصله پس از مصرف قطره آهن خودداری كنید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شش گياه دارويي مفيد براي لاغر شدن
8 / 12 / 1394 ساعت 0:23 | بازدید : 2917 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

جنسنيگ: اين ريشه سخت و محكم و ارزشمند در واقع در بدن حالت تعادل ايجاد مي‌كند، انرژي بدن را افزايش داده و اشتها را كاهش مي‌دهد. ريشه اين گياه در افزايش خلق و بهبود كيفيت خواب موثر است و همچنين نقش مهمي در سالم نگه داشتن وزن بدن دارد.

اسپيرولينا: اين گياه در واقع يك جلبك آب شيرين است. اين جلبك بيش از هر خوردني ديگري بر روي زمين حاوي آنتي اكسيدان است. اين جلبك همچنين منبع غني از پروتئين است كه به شما احساس قدرت مي‌دهد و كمك مي‌كند كه وزن اضافي خود را كاهش دهيد.

چاي سبز: مطالعات ثابت كرده است چاي سبز حاوي تركيبي است كه اشتها را كم كرده و ميزان سوخت و ساز بدن را افزايش مي‌دهد.

قارچ‌هاي Reishi: اين قارچ‌ها در واقع سلطان طب سنتي چين هستند. Reishi يك تونيك قدرتمند است كه براي درمان و پيشگيري از چندين بيماري مهم استفاده مي‌شود. اين قارچ پرخاصيت همچنين سوخت و ساز را افزايش داده، قند خون را پايين مي‌آورد و به تقويت سيستم ايمني بدن كمك مي‌كند.

دارچين: اين چوب خوش طعم در تنظيم قندخون بسيار موثر است و به حفظ وزن سالم بدن و كاهش ولع خوردن شيريني‌جات كمك مي‌كند.

فلفل قرمز: اين چاشني بسيار تند و تيز بدون هيچ عارضه جانبي و خطري، سوخت و ساز بدن را تسريع مي‌كند و به لاغرشدن كمك مي‌كند اما همچنين در بخش ديگري از اين مقاله تاكيد شده است كه اگر قصد داريد وزن خود را كاهش دهيد درعين حال از مصرف سه گياه دارويي زير پرهيز كنيد:

ملين‌هاي گياهي: بسياري از تركيبات گياهي براي كاهش وزن حاوي گياهان مليني مثل سنا هستند كه حركات روده را تحريك مي‌كنند. اين گياهان براي درمان موقت يبوست مفيد هستند اما اگر مدت طولاني با هدف كاهش وزن مصرف شوند مي‌توانند اعتيادآور و مضر شوند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بخور سرد و گرم
8 / 12 / 1394 ساعت 0:23 | بازدید : 3510 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
بخور یعنی در معرض بخار آب(در بخور گرم) با ذرات بسیار ریز آب(در بخور سرد) قرار گرفتن.فواید زیادی برای بخور ذکر شده است از جمله:

تمیزی و مرطوب شدن پوست

ضدعفونی

روشن شدن و شادابی پوست

پاکسازی پوست

پاک شدن آلودگی‌ها و چربی‌ها و سلول‌های شاخی از سطح پوست

مانع ایجاد چین وچروک‌هامی شود

مزایا و معایب بخور گرم:

در دستگاه‌های بخور گرم، بخارآب داغ به وسیله یک المنت حرارتی تولید می‌شود.لذا احتمال رشد باکتری و کپک در مخزن آن اندک است. در تسکین احتقان بینی و عفونت‌های مجاری تنفسی سودبخش‌تر است. سبب انتشار مواد معدنی موجود در آب به هوا نمی‌شود.بنابراین می‌توان مخزن آن را با آب شیر پر کرد اما بهتر است مخزن این دستگاه بخور را نیز با آب مقطر پر کنید، چراکه رسوب املاح موجود در آب شیر در دستگاه بخور گرم عمر دستگاه را کاهش می‌دهد. امکان افزودن مواد ضدعفونی‌کننده و خوشبو‌کننده در آنها وجود دارد. از سوی دیگر، عیب این دستگاه‌ها آن است که مصرف انرژی برق آنها بالاست. احتمال سوختگی با بخار داغ یا آب داغ داخل مخزن وجود دارد.

مزایا و معایب بخور سرد:
از آنجایی که بخار آن سرد است خطر سوختگی (به ویژه برای خردسالان) ایجاد نمی‌کند. مصرف انرژی آنها کمتر است.

آب سرد محل مناسبی برای تکثیر باکتری‌ها و قارچ‌ها است و از آنجایی که در بخور سرد قطرات ریز آب به هوا پراکنده می‌شود، باکتری‌ها و مواد زیان‌آور دیگر نیز به همراه آب در فضای اتاق منتشر می‌شوند بنابراین مخزن آب آنها باید هر روز با آب و صابون شسته شود.

از آنجایی که در بخور سرد مواد معدنی موجود در آب در هوا پراکنده می‌شود (به غیر از رطوبت ساز تبخیری) باید مخزن آب آنها را با آب مقطر پر کرد (در غیر این صورت مواد معدنی موجود در آب به صورت گرد و غبار در محیط منزل پخش خواهند شد).
بخور سرد فراصوت کم‌صداترین و بخور گرم پرسروصداترین دستگاه‌های بخور هستند. برخی از رطوبت‌سازهای مدرن دارای ضدعفونی‌کننده آب و کارتریج سختی‌گیرآب نیز می‌باشند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


واژینیت
8 / 12 / 1394 ساعت 1:23 | بازدید : 3793 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

عفونت واژن یا نواحی لگنی را گویند که علل مختلفی دارد. سه نوع مهم آن شامل عفونت تریکومونایی، کاندیدیایی و باکتریایی می باشد.

1) واژینیت تریکومونایی: عامل آن یک پروتوزوآ می باشد که هم در خانم ها و هم در آقایان ایجاد بیماری می کند. در خانم ها باعث سوزش و خارش می شود. مشخصه ی بارز آن ترشحات کف آلود و بدبو و خطرناکی است که ایجاد میکند. مشخصه ی دیگر آن وجود نقاط قرمز رنگ در ناحیه ی واژن می باشد. رحم این بیماران قرمز رنگ و دارای نقاط قرمز پررنگ می باشد. در آقایان علامتی دیده نمی شود.

2) واژینیت باکتریال: شایع تر می باشد و مشخصه ی عمومی آن همان ترشحات، تحریک و خارش است ولی ترشحات آن بوی ماهی می دهد. چون علت این واژینیت باکتری ها هستند یکی از راه های مقابله با آن جایگزین کردن باکتری های بیماری زا با لاکتوباسیلوس ها می باشد که از طریق مصرف پروبیوتیک ها(دارویی و غذایی) امکان پذیر است.

3) واژینیت کاندیدیایی: مشخصه ی آن ترشحات پنیری شکل می باشد.

نکته: با توجه به اینکه انواع دیگری از واژینیت وجود دارد که گاها علایم خاصی هم ندارند و یا علایم بیماری های دیگر ممکن است مشابه علایم واژینیت باشد، توصیه می شود در صورت وجود هر نوع علامت خاص به ماما و یا پزشک(ترجیحا متخصص) مراجعه نمایید. از مصرف خودسرانه دارو(چه خوراکی و چه موضعی و واژینال) در این موارد خودداری نمایید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه نسخه خود را از داروخانه تهیه کنیم؟
8 / 12 / 1394 ساعت 0:23 | بازدید : 3085 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

با دیدن عنوان این پست ممکن است با خود بگویید جواب این سوال این است که نسخه را به پذیرش داروخانه تحویل داده و از قسمت دریافت دارو، داروهایمان را تحویل می گیریم. اما اگر تا به حال پیش آمده که شما یا یکی از آشنایانتان برای یک مشکل ساده نسخه به دست به چندین داروخانه مراجعه نموده اید و همگی آن ها می گویند فلان قلم از نسخه را نداریم یا مشابه داریم و یا برای یک مشکل سخت تر نسخه به دست به چند داروخانه مراجعه نموده اید و به شما می گویند این دارو جزو لیست ما نیست یا خاص است و هرجایی پیدا نمی شود توصیه های زیر را بخوانید.

1) نسخه را از نزدیکترین داروخانه به مطب پزشک تهیه نمایید چون بسیاری از موارد پزشکان توسط ویزیتور شرکت دارویی یا مسئول فنی داروخانه با فراورده ای جدید آشنا می شوند که ممکن است برای اولین بیماران خود آن را تجویز نمایند این در حالی است که ممکن است این فراورده هنوز در داروخانه های دیگر توزیع نشده باشد یا حوزه فعالیت شرکت دارویی محدود به همان منطقه باشد که این مورد بیشتر در مورد داروهای مکمل اتفاق می افتد.

از طرف دیگر چون نسخه ها دست نویس هستند خط پزشک برای داروخانه مجاور خواناتر بوده و احتمال اشتباه مخصوصا در مورد نسخه های بدخط کمتر می شود.

2) به داروخانه به چشم یک مغازه نگاه نکنید که قصد دارند جنس های بی کیفیت خود را قالب شما کنند بلکه اعتماد داشته باشید زیرا در هر داروخانه حداقل یک پزشک داروساز وجود دارد که ضمن دریافت مدرک دکترای خود سوگند شرافت یاد می کند که به سود بیماران بیاندیشد نه سود خود. البته سایر همکاران شاغل در داروخانه نیز دارای وجدان اخلاقی و پاک هستند.

3) به سوالاتی که از شما در رابطه با نسخه پرسیده می شود صادقانه و دقیق پاسخ دهید. گاهی برای اطمینان از صحت داروی قرائت شده از شما سوالاتی پرسیده می شود که می تواند کمک کننده باشد.

4) به داروی مشابه یا ایرانی به جای خارجی خیلی حساس نباشید. این تفکر غلط است که هر بیماری یک دارو دارد و مشابه آن دارو اثر ندارد یا تقلبی است و یا داروی ایرانی اثر ندارد. بسیاری از داروها(مخصوصا داروهای مکمل) جایگزین و مشابه های خوبی دارند و اگر داروخانه داروی نوشته شده در نسخه را نداشته باشد می تواند با نظر پزشک معالج شما دارویی با همان کارایی به شما بدهد. البته در مواردی پزشک به بیمار تاکید می کند که همین داروی نوشته شده در نسخه را تهیه کنید و حتی نوع ایرانی دارو یا مشابه خارجی آن را نیز نمی پذیرد. در این موارد گاهی سخت گیری به حدی است که گفته می شود فلان داروی خاص که مربوط به فلان شرکت دارویی است را تهیه کنید. که این موارد استثنا هستند.

5) اگر داروها را طولانی مدت استفاده می کنید و با آن ها آشنا هستید و داروی شرکت خاصی را مصرف می کنید یا تعداد کمتری از یکی از داروها می خواهید موضوع را در همان پذیرش مطرح کنید تا در هنگام تحویل دارو وقت خود و سایر مراجعه کنندگان را تلف نکنید.

6) اگر دارویی در داروخانه موجود نبود سعی کنید از آن داروخانه اطلاعاتی در مورد نحوه تهیه دارو دریافت کنید و اگر پس از کوشش بسیار نتوانستید دارو را تهیه کنید با پزشک خود مشورت کنید تا داروی دیگری که در دسترس تر است را برای شما تجویز کند.

7) الزاما کمبود یک دارو در بازار دارویی به معنای خاص بودن دارو نیست بلکه گاهی داروهای ساده ای وجود دارد که ممکن است در یک داروخانه به علت عدم سفارش به موقع یا کاهش دارو در شرکت توزیع کننده کمیاب شود در این مواقع داروخانه های کوچک و کم فروش می تواند کمک کننده باشد چرا که ممکن است مقداری از دارو همچنان در پس قفسه های کم فروش باقی مانده باشد.

8) اگر داروی خود را نتوانستید تهیه نمایید و یا از همان ابتدا به شما گفته شد که این دارو در داروخانه های معمولی پیدا نمی شود گزینه ی بعدی شما داروخانه های شبانه روزی بزرگ و با موقیت درمانی مناسب خواهد بود. اگر با مراجعه به این داروخانه ها نیز داروی خود را نیافتید به سراغ داروخانه های دولتی و دانشگاهی و خاص بروید. اما باید بگویم که در این گونه داروخانه ها به دنبال لوازم آرایشی های رنگارنگ و یا مکمل های خاص نباشید. در زیر فهرستی از داروخانه های معتبر شهر تهران به همراه آدرس و شماره تلفن برای شما مراجعه کننده عزیز قرار داده ام که امیدوارم کمک کننده باشد. در ضمن لازم به ذکر است اینجانب قائم مقام تعدادی از این داروخانه ها بوده ام و وضعیت دارویی بسیاری از آن ها را مطلوب می دانم.

1) داروخانه های تخصصی وابسته به 13آبان (زیر نظر دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران)

داروخانه فوق تخصصی 13آبان

آدرس: میدان هفت تیر-خیابان کریم خان-نبش خردمند شمالی
تلفن: 88822804


داروخانه 13 آبان

آدرس: میدان هفت تیر،خیابان کریم خان

تلفن: 88844881-3


داروخانه ایثار

آدرس: خیابان قزوین، دوراهی قپان، خیابان امین الملک، پلاک 78
تلفن: 55703470-55723346


داروخانه دکتر امینی

آدرس: ضلع شمال غربی میدان بهارستان، ابتدای خیابان صفی علیشاه، پلاک 1
تلفن: 33119993


داروخانه شهید عابدینی

آدرس: خیابان بهارستان، نرسیده به میدان بهارستان، جنب بیمارستان طرفه
تلفن: 77523900-77522562


داروخانه بوعلی

آدرس: میدان امام حسین-ابندای خیابان دماوند-جنب بیمارستان بوعلی-پلاک 215
تلفن: 33336046-33782250


داروخانه نمونه طالقانی

آدرس: خیابان شریعتی ،نرسیده به میدان قدس
تلفن: 22213635


داروخانه بیمارستان امام خمینی

آدرس: میدان توحید، بزرگراه چمران، خیابان باقرخان، جنب درب اورژانس بیمارستان امام خمینی
تلفن: 665699448


داروخانه بیمارستان شریعتی

آدرس: خیابان کارگر شمالی-نرسیده به جلال آل احمد-بیمارستان دکتر شریعتی
تلفن: 88220025


داروخانه بیمارستان رازی

آدرس: خیابان حافظ جنوبی، میدان وحدت اسلامی، بیمارستان رازی
تلفن: 55618988


داروخانه بیمارستان سینا

آدرس: خیابان امام خمینی، میدان حسن آباد، بیمارستان سینا
تلفن: 66717520

2) سایر داروخانه های فوق تخصصی :

داروخانه مرکزی هلال احمر

خیابان طالقانی،چهارراه سپهبد قرنی ،تلفن: 88803876 الی 9


داروخانه هلال احمر تهرانپارس

فلکه دوم تهرانپارس،خیابان جشنواره،جنب بهزیستی،تلفن :77793636


داروخانه هلال احمر شهر ری

سه راه ورامین ،نرسیده به میدان معلم، فاز اول مجتمع صالحین،روبروی ایستگاه ظهیر آباد، تلفن : 55913661


داروخانه 29 فروردین

خیابان کارگر جنوبی ،میدان حر،تلفن: 66400073 و 66401016



3) و اما در پایان داروخانه های تک نسخه ای و کمیاب:

*داروخانه تک نسخه ای هلال احمر:خیابان طالقانی،چهارراه قرنی،جنب پلاک 309، تلفن:88803876 الی 9

*داروخانه شفایاب:خیابان بهشتی (عباس آباد)،قبل از تقاطع قائم مقام فراهانی،پلاک 295،تلفن:88744119

*داروخانه نور:ضلع شمالی میدان هفت تیر،ابتدای بزرگراه مدرس ،نبش خیابان زهره،تلفن: 88832717 الی 8

*داروخانه اوزان: خیابان کریم خان زند،خیابان نجات الهی(ویلا)،پایین تر از کلیسا،روبروی کوچه حقیقت طلب،پلاک 176،تلفن: 88915664 الی 5

*داروخانه پیک دارو: میدان هفتم تیر ،ابتدای کریم خان زند،پلاک 45،تلفن: 88324115 الی 6


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نکات کلی راجع به بیماریهای مقعد:
8 / 12 / 1394 ساعت 0:23 | بازدید : 3023 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

برطبق بررسی های بعمل آمده درمراجعین به مطب که طی یک دوره 7ساله انجام شده است افراد با هر درجه از تحصیلات معمولا دچار هر مشکلی در ناحیه آنال واطراف آن میشوند به غلط از آن بعنوان هموروئید یا بواسیر یاد می کنند درحالیکه اکثریت غریب به اتفاق آنان دچارمشکلات دیگر علی الخصوص شقاق(فیشر) می باشند(90%موارد مراجعین به مطب دچار شقاق می باشند واکثرا با درد وبه میزان کمتری بادرد و خونریزی مراجعه میکنند)بنابراین توصیه میشود دچار هر علامتی در نشیمنگاه هستید حتما قسمت فیشر یا شقاق را مطالعه نمائید. واقعیت بعدی آماری حکایت از خود درمانی ویا توصیه درمانی ازطریق اطرافیان می باشد بطوریکه اکثرا قبل از مراجعه به پزشک یک یا چنددوره از پماد وقرص به توصیه اطرافیان و از داروخانه تهیه و استفاده می کنند که نه تنها موثر نبوده بلکه منجر به و باعث پیشرفت بیماری می گردد.

اما چه مسائلی منجر به مراجعه تاخیری ودیرهنگام افراد به پزشک می گردد:
اولین مسئله شرم و حیا در بیان بیماریهای این ناحیه می باشد که علت آن پوشیده بودن ناحیه است واکثرا خجالت در بیان موضوع دارند واقدام به خوددرمانی کرده باعث پیشرفت می شوند. دومین مسئله ترس از مراجعه بخاطر شنیدن تجربیات دردناک بعداز جراحی های سنتی از بیمارانی است که عمل جراحی کرده اند است. مسئله سوم اطلاع یافتن از درد و خونریزی بعد از عمل های سنتی وانجام پانسمان داخل نشیمنگاه(توپی یا تامپون) است که معمولا بعد از جراحی معمولی انجام میشود. مسئله چهارم نگرانی از بستری شدن در بیمارستان و گرفتن بیهوشی یا بی حسی نخاعی وبدنبال عمل ماندن چند روزه اجباری در منزل و دور افتادن از کار و زندگی وفعالیت روزمره میباشد که در شرایط سخت اقتصادی و کاری امروزه چندان هم بی جا نمی باشد.

حال سوال این است که لیزر چه نقشی دردرمان بیماریهای نشیمنگاه داشته وچه مزایایی نسبت به جراحی سنتی دارد:
1) نیازی به بستری در بیمارستان و گرفتن بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی که یکی از علل ترس بیماران است نداشته ومتعاقب آن نیازی به استراحت چند روزه در منزل که از ضروریات جراحی سنتی است را ندارند و از روز بعد از عمل میتوانند به سرکار خود بازگردند زیرا بیمار بیهوشی نگرفته ودرد زیادی بعد از عمل ندارد.
2) نیازی به پانسمان داخلی (توپی یا تامپون)ندارد که معمولا در جراحی سنتی اجباری و خارج کردن آن بسیار دردناک است .
3) عمل معمولا در مطب انجام و بیمار بعد از عمل مرخص ومیتواند بعد از عمل تغذیه معمولی و دفع مدفوع داشته باشد در حالی که در جراحی سنتی اصل برعدم تغذیه حداقل برای24ساعت وسپس تغذیه با سوپ برای به تاخیر انداختن دفع برای مدت چند روزمی باشد.
4) درد بعد از عمل با لیزر نسبت به جراحی سنتی بسیارکمتر و میزان خونریزی نیزکمتر است همچنین میزان عود کمتر است.
5) انتقال عفونت های خطرناک مثل هپاتیت که در جراحی سنتی محتمل است درعمل با لیزر وجود ندارد.
6) بر خلاف تصور عموم لیزر در هر مرحله ای حتی مراحل پیشرفته هموروئید وغیرو کارآیی دارد و حتی درمورد بیماران با سن بالا و مشکلات دیابتی-کبدی-کلیوی وبیماران قلبی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند قابل انجام است.

عوامل مستعد کننده بیماریهای نشیمنگاه:
گذشته از عوامل ارثی و ژنتیکی مهمترین عامل تغییر در نوع دفع مدفوع بصورت یبوست یا اسهال شدید می باشد که هر دو این حالت ها منجر به صدمه به ناحیه آنوس ونهایتا ایجاد بیماری میشود.اما علت یبوست چه میتواند باشد.مهمترین عامل تغییر در شیوه زندگی و رفتن به سمت بی تحرکی است همچنین عدم استفاده از مواد غذایی فیبردار و به جای آن استفاده از غذاهای چرب و سرخ شدنی مثل فست فود ها است.



هموروئید (بواسیر)
 Hemorrohid

به زبان ساده و اریس سیاهرگهای (وریدهای ) مخرج را بواسیر یا همورئید گویند و واریس اتساع و گشاد شدن و پیچ در پیچ شدن سیاهرگهاست.


بواسیر بر اساس شدت آن به 4 نوع درجه بندی می شوند.
بواسیر درجه 1 : سیاهرگ ها گشاد شده اند ولی هرگز از مخرج خارج نمی شوند و تنها علامت آنها خونریزی است.
بواسیر درجه 2 : سیاهرگهای گشاد شده در زمان دفع از مخرج خارج می شوند لیکن با پایان اجابت مزاج خودبخود به داخل مخرج بازگشت می کنند.
بواسیر درجه 3 : توده های بواسیری با دفع مخرج خارج می شوند ولی خودبخود به داخل مخرج باز نمی گردند بلکه با کمک دست به داخل مخرج بازگردانده می شوند.
بواسیر درجه 4 : توده های بواسیری حتی به کمک دست به داخل مخرج بر نمی گردند و همیشه در بیرون از مخرج وجود دارند.

شیوع: 5% افراد بالای 50 سال دچار بواسیر هستند که خوشبختانه فقط 5% آنها علامتدار می شود و در زیر بیست سالگی بسیار کمتر دیده می شود.
علل: شایعترین علت آن یبوست و اسهال طولانی و زور زدن(straining) در موقع دفع مدفوع می باشد. هر 3 عامل فوق سبب افزایش فشار داخل شکم شده و مانع بازگشت خون وریدی در مخرج می شوند. هر عامل دیگری نیز که مانع بازگشت خون ورید بشود می تواند



فیستول مخرج:

معمولاً بدنبال یک آبسه (دمل) اطراف مقعد به وجود می آید که معمولاً آبسه نیاز به تخلیه اورژانس با لیزر یا جراحی داشته و در 50 درصد موارد به دنبال درمان آبسه فرد دچار فیستول می گردد. علامت اصلی آن ترشح چرکی طولانی مدت از یک سوراخ و گاهی چند سوراخ از اطراف مخرج می باشد.


علائم: شکایت اصلی معمولا ترشح مداوم یا متناوب است. معمولا سابقه آبسه عود کننده که خودبخود یا با جراحی تخلیه شده است وجود دارد گاهی یک برجستگی که از آن چرک خارج می شود یا بهبود یافته دیده می شود. مجرای فیستول مانند طنابی لمس می شود و مسیر آن در مجاورت اسفنکتر و سوراخ اولیه قابل لمس است. فیستول هایی که به مدت طولانی عفونی و بدون درمان مانده اند می توانند سبب عفونت های منتشر بشوند. سرطان(کارسینوم) در فیستول هایی مزمن و درمان نشده درموارد زیادی گزارش شده است و درمان موثر فیستول در واقع پیشگیری از این واقعه است.



سینوس پیلونیدال(موئی)

بیماری شایع ناحیه انتهای ستون فقرات یا دنبالچه بوده وبا ترشح چرکی مزمن که گاهی همراه با خون است می باشد و این ترشحات گاهگاهی است و از سوراخهای منفرد یا متعدد در خط وسط بیرون میریزد


درمان: حتما جراحی میباشد و تا زمانی که کیست حاوی مو با حاشیه ای از بافت سالم همراه آن برداشته نشود بیماری خود را بصورت عودهای مکرر همراه با ترشح چرک و درد به رخ میکشد و بنابراین درمان داروئی جایگاهی در درمان سینوس موئی ندارد.
 آیا سینوس موئی با لیزر قابل درمان است و اصولا با جراحی معمولی چه تفاوت هایی دارد؟
پاسخ سوال مثبت است و به کمک لیزرهای برش دهنده مثل لیزرco2 ودر هر اندازه و مرحله ای قابل انجام است واز نظر میزان برداشتن ضایعه هیچ تفاوتی با جراحی ندارد اما تفاوت های مثبتی نسبت به جراحی معمولی دارند و عبارتند:
1- عدم نیاز به بیهوشی عمومی یا نخاعی و بستری شدن دربیمارستان
2- عدم وجود درد در جراحی با لیزر بطوریکه بیماراز روز بعد از عمل میتواند راحت بنشیند در حالی که درجراحی 3- معمولی بیمار بمدت چند هفته باید در منزل بماند و از کار روزانه باز بماند.
4- درجراحی با لیزر نیازی به پانسمان داخل زخم وتراشیدن زخم وجود ندارد و از روز بعد بیمار میتواند حمام بگیردو داخل زخم را با آب و صابون بشوید در حالی که در جراحی معمولی پانسمان داخل زخم و تراشیدن زخم ضروری است.
5- میزان عود در هر دو روش جراحی ولیزر یکسان بوده و حدود 10% میباشد اما اگر بعد از جراحی با لیزر و بهبود زخم پوست ناحیه عمل با لیزرهای از بین برنده مو تابش بگیرد میزان عود به 2% میرسد.



شقاق مخرج
 anal fissure

پارگیtearing و خراشیدگی و ترک abrasion و زخم در مخرج را شقاق یا فیشر گویند. این پارگی سبب اسپاسم(انقباض) اسفنگتر داخلی مخرج می شود و این یکی خود سبب درد و افزایش عمق پارگی بر اثر کاهش خونرسانی به مخرج شده و زخم شدید می شود.


درمان: حتما جراحی میباشد و تا زمانی که کیست حاوی مو با حاشیه ای از بافت سالم همراه آن برداشته نشود بیماری خود را بصورت عودهای مکرر همراه با ترشح چرک و درد به رخ میکشد و بنابراین درمان داروئی جایگاهی در درمان سینوس موئی ندارد.
 آیا سینوس موئی با لیزر قابل درمان است و اصولا با جراحی معمولی چه تفاوت هایی دارد؟
پاسخ سوال مثبت است و به کمک لیزرهای برش دهنده مثل لیزرco2 ودر هر اندازه و مرحله ای قابل انجام است واز نظر میزان برداشتن ضایعه هیچ تفاوتی با جراحی ندارد اما تفاوت های مثبتی نسبت به جراحی معمولی دارند وعبارتند:
1- عدم نیاز به بیهوشی عمومی یا نخاعی و بستری شدن دربیمارستان
2- عدم وجود درد در جراحی با لیزر بطوریکه بیماراز روز بعد از عمل میتواند راحت بنشیند در حالی که درجراحی 3- معمولی بیمار بمدت چند هفته باید در منزل بماند و از کار روزانه باز بماند.
4- درجراحی با لیزر نیازی به پانسمان داخل زخم وتراشیدن زخم وجود ندارد و از روز بعد بیمار میتواند حمام بگیردو داخل زخم را با آب و صابون بشوید در حالی که در جراحی معمولی پانسمان داخل زخم و تراشیدن زخم ضروری است.
5- میزان عود در هر دو روش جراحی ولیزر یکسان بوده و حدود 10% میباشد اما اگر بعد از جراحی با لیزر و بهبود زخم پوست ناحیه عمل با لیزرهای از بین برنده مو تابش بگیرد میزان عود به 2% میرسد.

منبع: http://www.drtajbakhsh.ir/

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دیابت
8 / 12 / 1394 ساعت 0:23 | بازدید : 4646 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

در حالت طبيعي غذاها در دستگاه گوارش به گلوكز(قندخون) تبديل مي شوند و وارد

جريان خون مي شوند .با افزايش گلوكز،  پانكراس (لوزالمعده) انسولين ترشح مي

كند که كليد ورود گلوكز به سلول ها می باشد. با اين عمل قند خون كاهش مي

یابد و سوخت و ساز بدن ادامه پيدا مي كند. در بيماري ديابت یا انسولين به ميزان

كافي نيست و یا انسولين نمي تواند كار خود را به درستي انجام دهد در نتيجه قند خون افزايش

پيدا مي كند

انواع ديابت

ديابت نوع 1

15-10 درصد بيماران ديابتي به این نوع دیابت مبتلا هستند. چون ترشح انسولين از

لوزالمعده به درستي انجام نمي شود آن را دیابت وابسته به انسولين نامیده اند ونیز

چون بیشتر در افراد زير 30 سال دیده می شود به آن ديابت جواني هم می گویند.

این نوع دیابت بیشتر جنبه ارثی داشته و باید تزريق انسولين موردنياز به صورت

روزانه انجام شود


علائم :

oتشنگي

oپر ادراري

oپرنوشي

oكاهش وزن

oگرسنگي

oخستگي شديد



ديابت نوع 2

90-85 درصد بيماران ديابتي را تشکیل می دهد. بیشتر در افراد بالاي 30 سال دیده می شود و ديابت

بزرگسالان نام دارد. در این نوع دیابت انسولين به خوبي ترشح نمي شود یا انسولين ترشح شده فاقد كارايي لازم

است. این ديابت غير وابسته به انسولين است و بیشتر در افراد چاق ديده مي شود

 علائم :

oشايعترين علامت، بي علامتي است

oپنجاه درصد بيماران ازبيماري خود خبر ندارند

oعلائم ديگر: تاري ديد، عفونت هاي مكرر دستگاه ادراري و پوستي- بهبودي ديررس زخم ها

oاحساس سوزش و بي حسي در انگشتان پا



افراد در معرض خطر (افرادي كه دچار اضافه وزن هستند و يكي از علائم زير را دارند) :

oوجود سابقه ابتلا به ديابت در بستگان درجه اول

oسابقه ديابت حاملگي

oبالا بودن فشار خون و يا چربي خون

oسابقه ابتلا به كيست هاي متعدد تخمدان

oبيماري هاي قلبي و عروقي

سابقه به دنيا آوردن نوزاد با ناهنجاري هاي مادرزادي
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


داروی گیاهی لیکوفار
8 / 12 / 1394 ساعت 0:23 | بازدید : 3613 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
شكل دارويي : قرص مکیدنی

تركيبات موجود : عصاره خشک شیرین بیان و اکالیپتوس و منتول

موارد مصرف : ضد التهاب گلو - خلط اور - ضد سرفه

مهمترين عوارض جانبي : درطولانی مدت موجب افزایش فشار خون می شود .

تداخل دارويي : داروهای قلبی و ضد فشار خون و هورمونی

منع مصرف : دیابت - بیماران قلبی عروقی

çايمني مصرف آن در دوران بارداري و شيردهي به اثبات نرسيده است .
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


امگا 3 , 6 ( 6 , Omega 3 )
8 / 12 / 1394 ساعت 0:23 | بازدید : 3049 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
تاثیر:

—اسید های چرب امگا 3و امگا 6 از اجزاء غشاء سلولی اند ، باعث سیالیت غشاء و بهتر شدن عملکرد آن می گردند ، اسید لینولئیک عضوی از خانواده اسیدهای چرب امگا 6 است و اسید لینولنیک از خانواده امگا 3 می باشد . این اسید های چرب ، ایکوزانوئیدها را تولید می کنند که فعالیت ضد التهابی، اتساع عروق و کاهش تجمع پلاکتی دارند. یکی از مهمترین ایکوزانوئیدها ، پروستاگلاندین E1  است که خاصیت ضد التهابی دارد.
 
—علل کمبود: فقر منابع غذایی دریایی و روغن های گیاهی در رژیم ، کمبود روی ، منیزیم ، ویتامین B6 ، سالمندی ، سوء جذب چربی ، استرس های فیزیولوژیک (تروما، بیماری مزمن ، جراحی ) ، دوران رشد

 

—نشانه های کمبود : خشکی پوست ، پوسته پوسته شدن ، ریزش مو ، کاهش قدرت ترمیم زخم ، اختلال در بینایی ، کاهش تکامل ، ناباروری ، کاهش فعالیت کبد و کلیه ، افزایش شکنندگی گلبول های قرمز ، کاهش عملکرد سیستم ایمنی ، افزایش خطر (پرفشاری خون ، آترواسکلروز ، ترومبوز وریدی ، بیماری های التهابی مثل آرتریت روماتوئید ).
 
—مقادیر مصرف روزانه : در افراد سالمی که به ندرت ماهی می خورند 0/5 -1 گرم در افراد مبتلا به بیماری های مزمن 2-4 گرم در درمان فوری بیماری های شدید (تروما ، جراحی سنگین ، نقاهت ) 3-30 گرم

 

—سمیت : مقادیر بالای اسیدهای چرب ضروری بدون ویتامین E اضافی می تواند باعث تخلیه ویتامین E  بدن شود. در برخی مبتلایان به دیابت میزان بالای امگا 3 باعث کاهش فعالیت انسولین می گردد . در مبتلایان به نارسایی انعقاد و یا مصرف کنندگان داروهای ضدانعقاد مصرف امگا 3 موجب خونریزی می شود.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کوآنزیم Q10
8 / 12 / 1394 ساعت 0:23 | بازدید : 2852 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
—کوآنزیم Q10 چیست؟
—کوآنزیم Q10 که "یوبی کوئینون" هم نامیده می شود، یک آنتی اکسیدان قوی است که در غشای داخلی میتوکندری تمام بافت ها یافت می شود و برای اولین بار توسط محققان در سال 1957 از میتوکندری گاو جدا شد.
—نام آن از کلمه "Ubiquitous" به معنای "حاضر در همه جا" گرفته شده است.
—در حقیقت کوآنزیم Q10 که نام شیمیایی آن "2 و 3- دی متوکسی 5- متیل بنزوکوئینون" می باشد، ترکیبی محلول در چربی است و ساختمان آن شبیه ویتامین می باشد.
—عملکردهای کوآنزیم Q10 در بدن
—در تولید انرژی داخل سلولی نقش حیاتی دارد. وظیفه آن در انتقال الکترون ها در زنجیره انتقال الکترون
میتوکندری ها و کمک به سنتز آدنوزین تری فسفات در غشای آن ها می باشد.
—یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که از پراکسیداسیون لیپیدهای غشایی جلوگیری کرده، به تثبیت غشای سلول کمک می کند و سبب حفظ استحکام و عملکرد سلول می شود.
— سبب تحریک سیستم ایمنی بدن می شود.
 
—تولید و جذب
—این کوآنزیم در تمام سلول های بدن به ویژه در قلب، کبد، کلیه و لوزالمعده از اسید آمینه تیروزین ساخته می شود و نقش مهمی را در تولید انرژی داخل سلولی آن ها دارد.
—برای سنتز این ماده در بدن به چندین کوفاکتور از جمله ویتامین های B12, B6, B2، اسید فولیک ، نیاسین، پانتوتنیک اسید و ویتامین C نیاز است. توانایی تولید کوآنزیم Q10 در بدن با افزایش سن کاهش می یابد.
—جذب کوآنزیم Q10 موجود در غذا (یا مکمل ها) از روده باریک و تحت تاثیر حضور غذا صورت می گیرد، یعنی با معده خالی، کمتر و به همراه غذای چرب، بیشتر جذب می شود.
—منابع غذایی Q10
—این کوآنزیم می تواند از غذاها یا مکمل ها به دست آید، اما در بدن نیز تولید می شود.
—منابع غنی آن عبارتند از: ماهی های چرب، مرغ، گوشت قرمز ، دل و جگر و قلوه.
—سایر منابع آن شامل: غلات سبوس دار ، سویا، بادام زمینی ، آجیل، روغن کانولا و روغن سویا ، جوانه گندم ، تخم مرغ و سبزی جات به ویژه اسفناج وبروکلی است.
 
—بیماری پارکینسون: به نظر می رسد مصرف کوآنزیم Q10 در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون، منجر به کند شدن پیشرفت این بیماری می شود.

 

—دیابت: مطالعات نشان می دهند که داروهای خوراکی کاهند قند خون مانند Glyburide و Tolazamid ممکن است از تولید طبیعی کوآنزیم Q10 در بدن جلوگیری نمایند. همچنین شواهد نشان می دهند استفاده از این کوآنزیم در بهبود کنترل قند خون در افراد دیابتی موثر است. پس در صورت دریافت مکمل کوآنزیم Q10 ممکن است نیاز به کاهش دوز دارو درمانی باشد.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 147

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 5379
:: باردید دیروز : 912
:: بازدید هفته : 19829
:: بازدید ماه : 83592
:: بازدید سال : 301873
:: بازدید کلی : 4202052