
پس از گذشت تقریبا 8 ساعت از برگزاری جلسه مطبوعاتی استاندار کردستان و یادآوری وضعیت بد تاکسی رانی در شهر سنندج که از سوی دوست خبرنگارمان امید بهمنی مطرح شد ، مهندس علیرضا شهبازی جلسه اضطراری وضعیت ترافیک سنندج را با حضور "مهندس مهدی حسام شریعتی" شهردار سنندج"مهندس کامیاب شادمان" معاون ترافیک سنندج و مرغوبی مدیرتاکسیرانی در دفتر کارش تشکیل داد.
تا کنون خبری از مباحث مطرح شده در جلسه منعکس نشده اما به گزارش شاهدان عینی " مهندس مهدی حسام شریعتی" و همراهانش پس از پایان جلسه با عجله و بسیار شتابان و البته با عصبانیت به ایستگاه تاکسی میدان انقلاب آمده و با رانندگان تاکسی که با درخواست مبالغ بیشتر از کرایه مصوب قصد جابجایی مسافران را داشتند، برخورد کردند.
"مهندس مهدی حسام شریعتی" همچنین در یک اقدام "همشهری دوستانه" شخصاً اقدام به گرفتن تاکسی برای چند شهروند سنندجی کرده و راساً دست بکار رفع معضل ترافیک شد!
این اقدام شهردار محبوب سنندج موج شادی را در بین هزاران نفری که ساعتهای طولانی برای سوارشدن به تاکسی در ایستگاه ایستاده بودند، ایجاد کرد بگونه ای که چند دستگاه تاکسی از ترس به هم برخورد کرده و صدها بلکه هزاران تن از مسافران هم که برای تاکسی ایستاده بودند برای ایشان دست زدند و از خوشحالی سوت کشیدند.
این اقدام جناب آقای مهندس مهدی حسام شریعتی، شهردار محبوب و مردمی سنندج در حالی انجام شد که شهروندان سنندجی ماههاست ساعتهای طولانی را در ایستگاه های تاکسی سنندج برای سوار شدن به تاکسی سپری می کنند.
خدا پدر و مادر آقای استاندار و امید بهمنی عزیز را بیامرزد که این موضوع البته نه چندان مهم برای شهرداری سنندج را بالاخره به جناب آقای مهندس مهدی حسام شریعتی شهردار محبوب سنندج یادآوری کردند!!!
باشد که این اقدام مدیرانه و مدبرانه و اندیشمندانه و شهردارانه وهمشهری دوستانه و به دستور استاندار گوش دادانه و به پیشنهاد امید خان بهمنی جامه عمل پوشانه برای حل معضل ترافیک دور میدان انقلاب و آزادی سنندج که جناب "مهندس مهدی حسام شریعتی" آنرا اجرایی نمودند به نقشه راهی برای سایر مدیران استان تبدیل شود.
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
|
10 / 7 / 1391 ساعت 5:24 |
بازدید : 2718 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
تو حتمنی و اتفاق می افتی....
شعری زییا از محمد سعید میزایی تقدیم به محضر آقا (عج)
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
|
10 / 7 / 1391 ساعت 5:24 |
بازدید : 4588 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
مقام معظم رهبري (مدظله العالی) در سالهاي اخير مکرراً به جنگ
اقتصادي كه دشمنان در مقابله با پيشرفتهاي روز افزون مردم ايران در پيش گرفتهاند،
تاكيد نموده و همواره راهكارهاي مقابله با آن را به شیوه های مختلف گوشزد كردهاند.
به عنوان مثال در نامگذاري سالها اين موضوع همواره مد نظر
معظم له قرار داشته است. بگونه ای که به
عنوان مثال نام سالهاي اخير سال اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف، کار مضاعف ، جهاد اقتصادي
و توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني بوده است...
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
|
10 / 7 / 1391 ساعت 5:24 |
بازدید : 4807 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
داستان تلخ روز خبرنگار امسال که در سرسرای دولت استانداری کردستان با مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان تشکیل شد حدیث دردآوری است از بازیچه قرار دادن قشر تاثیرگذاری از جامعه که متاسفانه این روزها به داستان سود و زیان و کارت های بازی بزرگواران متولی امر تبدیل شده اند.
اگرچه مطمئن هستم که این نوشتار به مذاق خیلی ها خوش نمی آید اما پس از گذشت نزدیک به 2 سال از تدبیر عالمانه مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد استان در ساماندهی مطبوعات ناچار به بیان و بازگویی همان واقعیت هایی هستم که پیش از این گفته بودم...
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
|
10 / 7 / 1391 ساعت 5:24 |
بازدید : 5274 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
کفشهایم کجاست؟ میخواهم بی خبر راهی سفر بشوم
مدتی بی بهار طی بکنم دوسه پاییز دربه در بشوم...
شعری از مهدی فرجی
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
|
10 / 7 / 1391 ساعت 5:24 |
بازدید : 2638 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
در این بهشت سیب منی گندم منی
ای ناگزیر دیدنی اما نچیدنی....
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
|
10 / 7 / 1391 ساعت 5:24 |
بازدید : 2775 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
همه ما شعر زیبای دو کاج نوشته محمد جواد محبت را در کتاب چهارم دبستان به یاد داریم. حالا همان شاعر نسخه بروز شده این شعر را در اختیار ما گذاشته است.
ابر باران رساند و چندی بعد ده ما نام یافت کاجستان....
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
|
10 / 7 / 1391 ساعت 2:48 |
بازدید : 5983 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
به ڕاست گه لی کورد زۆرمان نه زانین به هۆی نه زانین ڕوو له نه مانین
ئاتاج به وانه ین وا زۆر ئه زانن به پێی زانینیا ن هه ر تا ئه توانن
تێکۆشن له بۆ پێشکه وتن وڵات چه ن زانا ی به ناو خاوه ن د ه سه ڵات
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
|
10 / 7 / 1391 ساعت 2:48 |
بازدید : 4805 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
چرا قوم
بهجای ملت؟ (قهوم یان نهتهوه؟)
نگاهی بهتئوریهای ادواد سعید و میشل فوکو
چنین بهنظر میرسد کهنظریه پردازان مرکزگرا بدون اشارهبهقوم
بودن گروههای اجتماعی ''دیگر'' مانند کورد، ترک و عرب و بلوچ نمیتوانند از نقطهنظرات
خود مبنی بر دفاع از ''تمامیت ارضی'' و ملت بودن خود دفاع کنند.
در حالی که هدف از بیان مفهوم اتوریتهدر اورینتالیسم اشاره
بهدوران پسا- کلونیالیسم است؛ میتوان آن را بهمثابهابزار کار مطالعاتی برای درک
و بیان چرایی بکارگیری مفاهیم اتوریتهکهبهطور مستمر در بخش قابل ملاحظهای از
ادبیات سیاسی ایرانیان جهت تعریف ساختار اجتماعی گروهای انسانی عمدتآ غیر فارس در
این سرزمین استفادهمیشود، بکار برد. ادوارد سعید متفکر و جامعهشناس فلسطینی-امریکایی
در کتاب مشهور خود اورینتالیسم برای درک رابطه بین کولونی و کولونیالیسمبهمطالعهمفاهیمی
میپردازد کهدر واقع این مفاهیم از واژهایی منشآ میشوند کهبهخودی خود فاقد بار
منفی و یا ایدیولوژیک هستند. بلکهچنانچه فرانس فانون در اثر برجستهخود ''پوست سیاه،
و ماسکهای سفید'' اشارهمیکند ''سیاه'' یا ''سفید'' خود نهارزش منفی و نهارزش
مثبت دارند بلکهاین فرایند گفتمان است کهدر وهلهنخست آنها را بهعنوان کد معرفیو
در نهایت بهآن ارزش میبخشد و یا از آن سلب ارزش میکند. سیاه در ادبیات سیاسی
کولونیالیسم حاوی یک بار ایدولوژیک هست کهدر آن سیاهدر مقابل سفید تعریف میشود
بطوری که سفید تنها یک واژهنیست بلکهبا استفادهاز گفتمان (دیسکورس) تبدیل بهنشان
و سمبل اتوریتهدر مقابل سیاه شدهاست و اما اقتدار مفهوم سفید بدون وجود سیاهبی
مفهوم و بی معنی مینمایاند.سعید معتقد است مفاهیمی کهاز واژهها توسط کولونیالیسمخلق
میشوند، ساختگی، هدف دار و بهمنظور ایجاد خط حائلی است کهمیخواهد ''خود'' (اروپاییها)
را در مقابل ''دیگران'' (جوامع کولونی) تعریف کردهو با استفادهاز این مفاهیم در
صدد غلبه، بازسازی و اتوریتهبر آن بر آید. مفاهیمی کهدر دوران معاصر جای خود را
باواژههای بهعنوان مثال همچون قوم در بحثهای مربوط بهحق تعیین سرنوشت در جوامع
چند ملیتی، دادهاست. وسعت و دامنه گسترش مفاهیم اتوریتهدر ادبیات اورینتالیسم
خود را تنها محصور بهسیاهو سفید نکردهبلکه محدودهو حوضهاقتدار خود را بهتمامی
عرصهها و جنبههای مختلف واقعی یا فرضی از فرهنگ شرقی رساندهو شعر و هنر و موسیقی
و فلسفهغرب را در رابطهبا شعر و موسیقی، فرهنگ و فلسفهشرق تعریف کردهو آنگاهصرفآ
با استفادهاز مفاهیم اتوریته در صدد تسلط و تصرف آن بر آمدهاست، بطوری کهاورینتالیسم
خود را بهعنوان سبک و روشی از فکر کردن در میان آکادمیستها، هنرمندان و سایر عرصههای
فکری، عقلانی و ذهنی در اروپا جا داد کهمعتقد بهتمایز هستی شناسی و معرفت شناسی
بین شرق و غرب بودند.
فارغ از تعریفهای مندرج و متداول در جامعهشناسی کهگروه های
انسانی را بر اساس ساختارهای اجتماعی حاکم بر آن جامعهبهقبیله، قوم و یا ملت
تقسیم میکند؛ بهنظر میرسد بیان مکرر و اصرار بر قوم بهجای ملت در بحثهای مربوط
بهتفاوت بین گروهای انسانی در ایران صرفا جهت برجستهکردن میزان اتوریتهگروهی بر
گروهی دیگر با استفادهاز ابزارهای قوم و ملت است کهغالبا بهوسیلهگفتمان (دیسکورس)
در طول زمان برجستهشده ودنبال میشود. دیسکور وسیلهای است برای مطالعهسیستم
فکر، عقیده، تصورات و هر آنچهکهمیتواند سمبلیک باشد. بکار بردن ملت یا قوم نیز
بهمانند یک سمبل تابع و بر آمدهاز گفتمان است کهبا قرار گرفتن مجموعهای از
مفاهیم بههم پیوستهدر بستر زمان شکل گرفتهو بهمانند فاکتهای اجتماعی نمایان
شدهاند. فوکو با توجه و مراجعهبهمعرفت شناسی و مبحث ارزش، اظهار میدارد کهاین
ما هستیم که از طریق گفتمانحقیقت را خلق میکنیم نهاینکهحقیقت بهمانند یک ابژیکتیڤ
وجود داشتهباشد و ما آن را کشف کنیم. مطابق با آنچهفوکو بیان میدارد 'گفتمان'
محصول آگاهی و قدرت است و بعد قدرت آن بهمیزانمقبولیت گفتمان بهمثابهحقیقت بر
میگردد با این توضیح کهبههمان مقدار کهگفتمان برای ما حقیقی جلوهکند بههمان
اندازهموضوعی برای ما حقیقت دارد. بهعنوان مثال اگر هویت ما بهوسیلهمیدیا و
وسایل ارتباط جمعی کانالیزهشدهباشد در نتیجه جهان، فکر، اندیشه و رفتارما،
انعکاسی است از قدرت گفتمان میدیا و گفتمان میدیا برای ما جنبهحقیقی پیدا میکند؛
خواهاین گفتمان خوب یا بد باشد. تکیهکردن بر قوم بودن مجموعهاز گروههای انسانی
و ملت بودن گروهدیگری بهعنوان یک حقیقت را میتوان در چهار چوب قدرت گفتمانیی دانست
کهدر طول تاریخ ناسیونالیسم و از زمان شکل گرفتن این کانسپتها همواره جهت تداوم
غلبه و اسیتلایگروهی بر گروهی دیگر وجود داشتهاست،و اصرار بر تکرار آن صرفا
تآکید بر دارا بودن قدرت ملت در مقابل عدم قدرت قوم بودهاست.
برای درک موضوع کافی است بهنص و مفاد مقالات، دیدگاها و
گفتمانهای مربوطه در بستر جامعهشناسی - سیاسیدر ایران اشارهکرد کهدر آن سعی بی
حد و حصر در برجستهکردن و بکار گرفتن قوم برای تعریف ساختار سیاسی - اجتماعی کورد
وترک وعرب و بلوچ در ایران شدهاست؛ با این توضیح که در مباحث ساختار اجتماعی گروههای
انسانی در ایران چنین بهنظر میرسد کهنظریه پردازان مرکزگرا بدون اشارهبهقوم
بودن گروههای اجتماعی ''دیگر'' مانند کورد، ترک و عرب و بلوچ نمیتوانند از نقطهنظرات
خود مبنی بر دفاع از ''تمامیت ارضی'' و ملت بودن خود دفاع کنند این در حالی است کهابزارهای
کاراتر و موثرتری همانند مشترکات تاریخی و یا مفهاهیم جهانشمولتری مانند انسان
بودن و جهانی بودن، علارغم پا بر جا بودن دولت-ملتها، توانستهاند گروهای انسانی
را با وجود تفاوتهایشان بههم نزدیکتر کند. میتوان اذعان داشت کهگفتمانهای کهبنای
ادلهآنها تئوریهای رایچ و متداوم در بحث جامعهشناسی است جهت تعریف ملت نا گزیر
بهخلق و ایجاد مفهوم قوم بودهاند تا بتوانند ارزش ملت را تعیین کنند؛ با این
استدلال کهملت بهخودی خود معنی پیدا نمیکند مگر اینکهبا قوم تعریف شود و آن را
در کنار مفهوم قوم تعرف کرد و این یاد آور گفتمان سفید در مقابل سیاهاست کهقبلآ
بهآن اشارهشد. در ایران نیز، گفتمانها از این قاعدهمستثنی نیستند و در این
چهارچوب، لازم میبینند قبل از هر اقدامی و بدون مراجعهبه فرایند و سیرخود-آگاهی
مردمانی کهخود را ملت مینامند، قوم بودن آنها را برجستهکردهو از ابزار ''تمامیت
ارضی'' جهت تداوم اقتدار خود استفادهنمایند. خود –آگاهی کهوجههغیر مادی دارد و
مشتمل بر ایدها و احساسات است، از مهمترین عامل در شناسههای ملت است کهمیتوان آن
را بر عاملهای رایچ و متداول دیگر مانند تاریخ مشترک، زبان مشترک، سرزمین مشترک و یا
اقتصاد مشترک، کههمگی وجههمادی دارند، ارجحیت داد، چرا کهبدون خود-آگاهی نمیتوان
بههیچ کدام از عوامل یاد شده بهعنوان میزان و معیار برای سنجش ملت بودن گروههای
انسانی، عینیت بخشید. در نتیجهاگر 'ملت' را بهعنوان ارزش در حوضهسیاست تلقی کنیم،
ملت بودن گروههای انسانی را باید در درک گروه بهآن بهرسمیت شناخت و این درک
حاصلفرایند خود-آگاهی است.
سهرچاوه:
اخبار روز
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
|
10 / 7 / 1391 ساعت 2:48 |
بازدید : 5312 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0